Full version: Växtförslag
Maggan H
Ge mig lite förslag på LÅGA, lie hängande perenner som jag kan ha i framkanten på muren vid dammen. Har haft funkia där men de trivdes inte alls, för soligt. (Sol hela dan.) De blev dessutom för höga, de dolde växterna som stod längre bak. Bladverket ska vara vackert även efter någon ev blomning då detta är det första man ser.
MrNorth
Måste det vara perenner? I min *japanska* trädgård har jag planterat buskrosling, gräs(muscantis), buxbom och några azaleor... blir jättefint, men så har jag ju oxå vaöt den stilen... Buskroslingen går perfekt till sandstensbumlingarna jag har runt kanten...

MVH
Henrik
Tesa
..jag säger bara....HEUCHERA.......
....finns i alla möjliga härliga färger som bara blir intensivare i solen....
Gunbritt på Blomstergården har samarbete med Terra Nova och saluför många läckra sorter......via postorder dessutom....
Blomstergården
ylle
Jag älskar Vintergröna (Vinca minor)! Den är oerhört tacksam, blommar med små söta blå blommor på försommaren och ofta lite på sensommaren. Bladen är fräscha, små och blankt mörkgröna. Och så är den ju såklart vintergrön!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon