stina
Hej,

Jag har beställt rosor från Rosenposten och nu undrar jag om det är någon som beställt därifrån som kan tala om hur rosorna levereras?

Jag bor i hyreshus, rosorna ska till landet, och nu är jag orolig att det blir strul om dom körs ut direkt till min adress. I så fall måste ju rosorna bäras in i trapphuset och ställas utanför min dörr. Jag har mailat och frågat hur dom gör, men ännu inte fått något svar och nu är jag orolig!!!!

Vet ni också om det är någon speciell tid på året som leveransen sker eller kommer dom direkt?

Tacksamf för svar!

/Stina
Mi70
Rosorna får du hämta ut på posten, dvs videobutiken eller vad nu ni har för postutlämning...... rolleyes.gif

De kommer ej till dörren.... Då rosorna är barrotade (bara rosor ingen jord) så är paketet inte särskilt stort eller tungt. Tänk dock på att de bör hämtas från posten så snart som möjligt, om ej placeras i lervälling, så iallafall i vatten tills de kan planteras!
renate
Barrotade Rosor levreras i oktober,krukodlade kommer med bil.Jag vet inte om Rosenposten leverera krukodlade Rosor.
stina
Tack - nu känner jag mig lugnare. Gick in och tittade igen på Rosenpostens sida och där står det att dom KAN leverera krukodlat - men då kostar dom 20% mer + att frakten blir mycket dyrare. Min frakt ska kosta 85 dkr så det är med all sannolikhet barrotat jag kommer att få.

Kram
Stina smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon