Full version: Ny medlem
BjursBerit
Hej alla!

Jag är ny på detta forum,så en liten presentation av mig:
Jag bor i by mellan Luleå och Älsbyn som heter Bjursträsk.Min sambo är mjölkbonde och själv är jag halvt sjukpensionerad och har halvt sjukbidrag på resten. Jag har problem med rygg och nacke, men som tur är har jag ju trädgården annars skulle jag nog bli tokig.Nu är jag bara trädgårdstokig.Trädgården är väl ett intresse som har blivit större för varje år, och även trädgården. Jag har/håller på att bygga upp en trädgård,har väl hållit på aktivt dom sista 4-5 åren, men eftersom allt tar så lång tid för mig att göra, på grund av mina problem så tar det tid, men det går.
Jag tycker om att göra nytt, rensa ogräs och tyvärr alldeles för många blommor.
Betty
Hej och välkommen BjursBerit!
Trevligt med ett bekant "ansikte"! biggrin.gif
Berith
"Ansikte"? ohmy.gif Jag tycker det är trevligt med ett bekant namn! biggrin.gif

Välkommen! wink.gif
kerstin z5-6
Välkommen hit -kul att se dej här :)Hälsar laugh.gif
Cilla
Välkommen!! Kul att få mer expertis från norr.
gmasterb
Varmt välkommen Berit..
//Stefan
Snöflinga
[SIZE=7]

VÄLKOMMEN smile.gif
*Felix matte*
Välkommen!:wub:
Hoppas du kommer att trivas här.
lotta_
Välkommen! Här kommer du att få många trevliga stunder.
cala98
CITAT (BjursBerit @ 12-08-2004, 09:44)
Nu är jag bara trädgårdstokig.

laugh.gif
Välkommen från en annan trädgårdstokig norrlänning, dock "bara" från Hälsingland
Tesa
Hej och välkommen!
Jag driver en mjölkgård ihop med min gubbe och är också "trädgårdstokig".... tyvärr tycker maken att han har mycket större och viktigare odlingar att sköta så hjälpen i trädgården är i stort sett obefintlig.. rolleyes.gif Kan tänka mig att det kanske är samma för dig....
pepparmynta
Kul att du kom hit, välkommen!
BjursBerit
[COLOR=green]TACK ALLA!!

Ja, nån expertis är jag inte utan en glad novis!!Håller på att lära mig med eran hjälp och andras, så lite kanske fastnar biggrin.gif
Jag måste fråga dig Betty, känner vi varann??
Sen till dig Tesa ,alldeles riktigt ,Ted(min sambo) tycker oxså att dom stora fälten är viktigare och jag kan väl hålla med honom ,det är ju grunden av jordbruket.Sen får jag hjälp ibland och låna traktor brukar oxså gå bra om det inte är upptagen.
Tesa
Kunde väl tänka mig det...
....jodå..nångång får jag väl hjälp och traktorn får jag ha när den är ledig(dvs nästan aldrig så här års...)...och nog vet jag att dom stora odlingarna är viktigast...men det hjälper inte...jag är ändå lite avundsjuk på dom som har gubbar som klipper gräset, gräver, baxar sten och sågar och så.... blink.gif rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
BjursBerit
Jag oxså!! Men inte vill jag byta ut honom för en som hjälper mig i trädgården.... biggrin.gif
amaira
amaira vill också hälsa: Välkommen BjursBerit!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon