Full version: Skator!
Trottoarbonden
Hej!

Två skator har bestämt sig för att bråka med mig. De sprider ut jorden ur mina krukor, flyttar runt prydnadsstenar och hackar sönder mina majs-plantor. Någon som vet ett bra sätt att skrämma iväg dom (jag kan inte stå och vifta i fönstret hela tiden! =)

/Johanna - fågelskrämman!
Fenja
Skaffa katt!!
Mvh
Fenja
kristerh
CITAT (Fenja @ 12-08-2004, 22:22)
Skaffa katt!!
Mvh
Fenja

Då blir den stackars katten oxså terroriserad av skatorna blink.gif
man har ju sett vad de stackars katterna blir attackerade av dessa kraxande skatflockar.
det som håller skatorna borta men som är lite bisarrt är att hänga upp en död skata i närheten, då försvinner de omgående..
Var man får tag i en död skata är en annan sak...
annars finns det attrapper av rovfåglar som brukar vara ganska bra sägs det wink.gif
krister
Snöflinga
Pica-pica är deras latinska namn tror jag. Dom är ju bara så vackra, särskilt när solen skiner på fjädrarna och gör dem blåskimrande rolleyes.gif I Smarta fåglar är de också, knipsar av talgbolls-snöret och flyger iväg med hela godispaketet, visst retas dom med katter men det är roligt att se dem i aktion biggrin.gif

Att du inte tycker de är särskilt lustiga har jag full förståelse för. Har aldrig råkat ut för det beteendet, en rörlig mobil kanske .... sad.gif
*Felix matte*
Här har de retat Felix tills han lärde sig att ignorera dem tongue.gif Klok hund wub.gif
Har du kanske möjlighet att hänga upp CD-skivor (går bra med uttjänta exemplar t.ex när man misslyckas med bränningen tongue.gif )... de tycks skrämma skatorna och hålla dem på avstånd... Inte av egen erfarenhet... jag läste det tipset någonstans på nätet
nilla
CITAT
Har du kanske möjlighet att hänga upp CD-skivor (går bra med uttjänta exemplar t.ex när man misslyckas med bränningen  )... de tycks skrämma skatorna och hålla dem på avstånd... Inte av egen erfarenhet... jag läste det tipset någonstans på nätet

Jag har testat CDskivor i jordgubbslandet i år. Huruvida skatorna har skrämts är osäkert, tycker ändå att jag har fått behålla lite mer bär.

Fast för några dagar sen upptäckte jag hur områdets halvtama fasan låg och vilade sej i landet ... eller kanske han blivit så rädd att han blev paralyserad tongue.gif tongue.gif

Gunilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon