GammelMorPilRot
12-08-2004, 20:11
Hej
Jag kommer att ha öppet i min trädgård den 26:e aug mellan 20.00-22.00.
Där kommer besökande få ta del av mina betong alster, mestadels lyktor denna kväll.
Det kommer även att finnas andra roliga stora som små detaljer som kan försköna din trädgård.
Ni hittar mig vid vattentornet i Kävlinge.
Hjärtlig välkomna
// Bibbi
GammelMorPilRot
16-08-2004, 20:51
Skriv gärna o fråga om det är något som undras
// Bibbi
GammelMorPilRot
18-08-2004, 19:33
Har problem med att få in bilderna i mitt album. Skulle gärna vilja ha lite hjälp. Bibbi
Vad är problemet?
Mvh
Fenja
GammelMorPilRot
19-08-2004, 20:49
Hej tydligen är mina bilder för stora och jag vet inte hur man förminskar dem.
Mvh Bibbi
Kolla i Supportavdelningen där har det beskrivits många gånger hur man förminskar bilder. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig eftersom jag är en fullkomlig rudis på datorer!
Mvh
Fenja
*Felix matte*
19-08-2004, 21:05
CITAT (GammelMorPilRot @ 19-08-2004, 21:49)
Mvh Bibbi
Du måste ha ett Bildbehandlingsprogram för att förminska bilderna.
Kanske har du Paint... den tror jag följer med Windows.
Lycka till!
GammelMorPilRot
19-08-2004, 21:05
Jag är nog lika duktig som du på datorer. Jag har precis lärt mig skicka dessa små meddelande. Så himla gulliga katter du har tittade på dem för en liten stund sedan. jag har själv en stor och stilig röd kattherre.
Bibbi
Tack! Jag älskar alla katter, men visst är det något särskilt med bäbbarna! Jag har också en stor röd/vit katt farbror (kastrat) om du kollar i mitt album.
Hoppas att du hittar någon som kan hjälpa dig med bilderna.
Mvh
Fenja
Jag brukar högerklicka på mina bilder i datorn, sen på "redigera" i listan som kommer upp, då kommer bilden upp i paint. I listen högst upp står det bl a en knapp med texten "bild", vänsterklicka och sen på ändra storlek/snedställ, då kommer det upp rutor där man kan ändra storleken i procent. Jag brukar klicka 25 i både höjd och bredd om jag har stora bilder, men det ser du själv. SPARA BILDEN I NYTT NAMN! (spara som...)För det går inte att förstora den igen till samma kvalitet. Du kan oxå högerklicka bilden och gå in på Egenskaper, storleken bör ligga på ca 40-50 kB. Sen kan du ladda upp den i albumet enligt anvisningarna, och om du vill använda en bild till ett inlägg, högerklicka på bilden (den stora, inte miniatyren) och Egenskaper, markera adressen till bilden och kopiera (högerklick, vänsterklick) och klicka sen på "bild" i inlägget, högerklicka i adressrutan som visas och klicka "klistra in". *pust* när du klickar på förhandsgranska i inlägget ska bilden visas.
Lycka till!
GammelMorPilRot
20-08-2004, 19:37
:
Hej och tack för tipset nu ska jag bara klara av det oxå. Jag är helt kass på datorer. Men jag ger inte upp
Mvh Bibbi
Inga från Närke
20-08-2004, 20:07
Hej
Är inte så duktig heller på detta men om du har Windows bildprogram "Visningsprogram för bilder och fax" är det enkelt.
Dubbelklicka på bilden sedan går du till alternativet längst ner som heter "Stänger det här programmet och öppnar bilden så att den kan redigeras".
Sedan kommer du till Color Photo-Paint om du har det installerat så uppe på menyraden ser du "Bild" "Välj ändra storlek och upplösning".
Där får du testa dig fram vilken storlek. Prova en storlek lägg in i Odla se om det passar.
Men så går det utmärkt med det som Saiai föreslog./Inga
Hannele
21-08-2004, 16:04
CITAT (GammelMorPilRot @ 19-08-2004, 21:49)
Mvh Bibbi
Jag ställer in
kameran för mindre bilder.
GammelMorPilRot
21-08-2004, 20:47
Tack för tipset!
Bibbi
GammelMorPilRot
23-08-2004, 21:01
Hopas på att kunna få in bilderna imorgon. Annar får ni som kan komma och titta i min trädgård på torsdag istället. Men så fort jag kan få ordning på det hela så kommer bilderna.
Bibbi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.