abborrmaster
12-02-2003, 16:18
Jag har varit med om att t.ex. chili har haft fröt som en kapsel runt hjärtbladen en gång, jag lyckades dra loss det för jag tänkte att så ska det inte vara efteresom det inte brukar vara så, det har oxå hänt med tobaksplantor o så där... Det e väl inte meningen? Har man sått fröna för långt uppe då eller? Det blev nämligen sdå när mina gyllenbär "föddes" igår... Det e "skal" på dom....
/Simon
Åsa, mälardalen zon 2
12-02-2003, 16:42
Nejdå det är inget fel ibland fastnar fröskalet, ofta brukar det sägas att står fröplantorna i hög luftfuktighet så fastnar inte fröskalen lika ofta. Men på vissa växtslag tycker jag att fröskalet fastnar ofta även om man har sådden i drivhus med hög luftfuktighet.
abborrmaster
12-02-2003, 19:52
så de åker av såsmåningom

???
/Simon
Åsa, mälardalen zon 2
12-02-2003, 20:01
Ofta trillar de av så småningom men jag brukar försöka pilla bort dem ifall det går, utan att växterna går sönder.
abborrmaster
12-02-2003, 20:09
jomen, de funkade ju som sagt på chilin, lite svårare med pumpan men tobak och gyllenbär är ju små små fjärtväxter som inte går o få bort dem ifrån på de viset.
/Simon
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.