den går snart o lägger sej
o den generationen fick ju lära sej att grävlingar e JÄTTEFARLIGA man skulle ha knäckebröd i stövlarna för när grävlingen bet så släppte den inte förrän det krachade sa man o hon minns väl det
men som sagt grävlingen är ingen buse utan det värsta den kan göra är ju att leta daggmask
och SNIGLAR så du kanske ska vara rädd om din grävling o inte försöka tvångsförflytta den ,för hur ska den då hinna skaffa sej ett ide att sussa i
nej låt den vara de e nog bäst
jag har bara trevliga minnen av mina grävlingar som bott under huset hus mej,,vi har mötts i skogen i största samförstånd ,en gång tillexempel stod vi bakom varsitträd med ett par meters mellanrum för att akta oss för hästarna som kom i full gallopp genom skogen,jag o grävlisa tittade på varandra o sen på hästarna o så på varandra igen o vi visste båda att bakom träden va vi trygga för denna hästhjord ,när hästarna gallopperat förbi tittade vi på varandra igen o sa adjö o gick vidare dit vi skulle
o en av grävlisorna brukade få smaskens av mej o hon fick en gång gräddfil o tyckte det va så gott att hon låg på ryg o slickade i sej gräddfilen o smaskade ljudligt ,,,,vid mina fötter som en hund,,, jag såg att de va en ammande hona för tuttarna,,,så ,,dom e trevliga djur
jag kan berätta ännu mer men de här blev långt ändå
leva med naturen o inte mot de e härligt o ger upplevelser
kram birgitta