kerstin z5-6
Lite nytt i album Växter med vackert bladverk - en Cyklamen blommar till min förvåning !samt lite fler nya bilder album

Bla denna -variegerad Gullbåge
fiffigafrun
Snygg! Men är gullbåge samma som porslins eller skuggbräcka månne? Har 3 st som ser rätt lika ut men mera limegul/grön varigerade. Fin bild på grön liljan!
Fenja
Du har så många vackra och ovanliga växter att man blir alldeles mållös, "färgbombspartiet" är underbart! wub.gif wub.gif Vad är det som växer längst fram till vänster med stora brokiga blad och den gul, orange, röda i mitten?
Mvh
Fenja
*Felix matte*
Sååå mycket vackert!
H marmelade och Färgbomb... wub.gif wub.gif wub.gif
kerstin z5-6
tack smile.gif

Chiastophyllum oppositifolium
'Variegata', Gullbåge. är ingen av de du föreslår ,, tror jag i alla fall, Karin
Fenja :Den som sitter längst fram tv i -färgbomben " rödbladig med silver stänk ?är <Heucera Silver shadow -lite rött o silverfärgad och den i mitten är H. marmelade -finns även en gulare som heter Amber wawes .. jag gillar att detta parti -ser likadant ut säsongen igenom -alltid nåt som blommar liksom smile.gifsmile.gif
Fenja
Tack! Jag ska absolut försöka skaffa dem!
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
Finns bla på blomstergården uddevalla
BLOMSTERGÅRDEN
Exotic
Kerstin det var mega läckert ihop smile.gif rolleyes.gif

MVH Exotic
Cilla
Det här var härliga färgkombinationer Kerstin, och vilket vackert ljus i landskapet dessutom!

Fin rönnsumak också, frodigt och härligt. Min gillar inte alls läget och jag kan inte förmå mig att flytta den. I sin palmliknande bladtopp har den nu en stor knopp, så jag får väl vänta ut den. Jag måtte ha ett mycket dåligt läge för min när din i mycket högre zon kan ha så stort och frodigt bladverk!
Visst är de härliga på hösten också? Så vackra färger under lång tid.
Helen i Piteå Zon 5
Vilken härlig färgbomb! det är roligt att se nya kort på alla vackra rosor + övriga växter. /Helen
BjursBerit
Oj, Kerstin vad fina växter!!Den variegerade gullbågen,har du frön av den??
kerstin z5-6
Tyvärr har plantan vägrat blomma -den är kanske för ung . Men ger den frö ska du få annars kan den kanske delas senare smile.gif tack för glada tillrop smile.gif alla smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif
Kajsa
Varigerade gullbågen var fin, är den liten, bildar rosetter? Den liknar en saxifraga variegerad som jag har. Gillar alla övriga med mycket färger wub.gif
kerstin z5-6
Den håller sig runt decimetern än så länge o ser rosett bildande ut
såhär der blomman ut på lånad bild -ej varigerad variant
Gullbåge
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon