Är det någon som har köpt växthus från Skånska Byggvaror?
Undrar hur kvaliten är på deras växthus. De är så mycket billigare än exempelvis Willab.
Skicka gärna andra tillverkare av växthus.
Tack på förhand.
Janne
fiffigafrun
13-08-2004, 23:20
Jag har ett i trä/glas från Florum som jag är supernöjd med, men det är ju lite dyrare då förstås.
www.florum.nu
Norrlänning
14-08-2004, 09:20
Hej
På Classicum finns en del,själv har jag ett från willab
http://www.classicum.se
Maggan H
14-08-2004, 09:36
Jag tyckte inte att de var billigare, kolla storleken. Ingen sockel ingick heller när jag letade.
Anki på Öland
14-08-2004, 19:26
Hej
Jag har köpt den minsta storleken, 4.9 kvm, från Skånska Bygg. 3.500:- hem till dörren. Köpte ingen sockel till, utan förankrade den på impregnerad träsyll, 500:- till.
Har ju inget att jämföra med vad gäller kvalitet, men jag har absolut ingenting att klaga på. Och det var ganska enkelt att sätta ihop.
Anki
Man får väl vad man betalar för. Ofta går kvalité hand i hand med priset.
I snörika områden eller om växthuset är exponerat för starka vindar bör man nog välja en stark aluminiumstomme. Men priset blir därefter.
Jag anser att Willab har bra hus till skapliga priser. Själv valde jag ett Classicum Helios för jag sökte ett hus som dels klarar tung blötsnö dels har bra mått. Höjd och bredd. Nu, efter ett år, måste jag säga, att jag är oerhört nöjd med mitt val. Med en bredd på 384 cm får jag plats med både växter och en sitthörna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.