Full version: Canadensiska perenner
Viola
Hej!
En släkting kommer "över" från Toronto om två veckor.
Så klart tänker jag på FRÖN till någon perenn....
Känner nån av Er till canadensarnas sortiment ? - nånting som skulle blomma i vitt eller rosa - och som skulle klara sej i finska zon 1 motsvarar zon 3-4 på svenska sidan ??

Jag är jättetacksam för tips.

Viola
i Helsingfors
kerstin z5-6
jag köper frö från Canada varje år -planskolan-fröföretaget ligger i en kall zon i Canada.
Trots det kan träd och buskar -vedartat vara lite fel" i zon men perenner har jag inte haft några problem med
Se inlägg -frökataloger...

K tongue.gif
Viola
Kerstin z 5-6:

Tack snälla Du för tipset - var och tittade i gardensnorth.
Det var som en djungel - med massor av häärliga växter!!
Ska fördjupa mej i det hela, så fort jag har litet tid...
Har Du nån speciell, som Du beställt därifrån - som är VIT, vacker, stor och härdig? Jag har plats för hur stora och för hur mycket som helst på min gård - när jag kommer i gång med den..

Ha en bra
ALLA HJÄRTANS DAG !
Hälsar Viola
kerstin z5-6
De har tex en ovanlig form av Crambe -inte den vanliga cordifolia utan en som heter Carmbe k...nånting.Liknar en stor jättestor brudslöja ,bladen är stora som rabarber så plats behövs.
Viola
Hej!
Tack Kerstin z5-6 för tipset och för att Du hjälper mej på traven;
denna Crambe kotschyana - Du nämner - är nåt jätteintressant och just nåt som kommer att passa mej! Provar på att beställa den + annat smått och gott - själv från Gardens North.

Vi har ett strålande sol-vinter-väder med -12 grader i H:fors - så ännu är det långt till vår...

Mvh Viola
smile.gif rolleyes.gif smile.gif
kerstin z5-6
Tur man har lysrör att sola sig under tongue.gif Så råden som finns på påsarna från Gardens N är väldigt bra! Lycka till med cramben laugh.gif K
Viola
Kerstin z5-6! Tack! Jag hör av mej nån gång framöver !

rolleyes.gif smile.gif rolleyes.gif

Viola
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon