Full version: Fröer från Ryssland
Reidar
Många har läst Lena Israelssons berättelse från Petersburgs jordbruksmarknad och om den mängd av unika fröer som säljs där. Den sovjetiska växtförädligen var ju starkt inriktad bl a på härdighet´och nu börjar vi få t ex tomatfröer, via Åke Truedssons tomatklubb. Nu undrar jag om det går att få tag på andra ryska grönsaksfröer, som vore roliga att pröva här. Vet någon om dessa säljs någonstans utanför Ryssand eller måste man åka till S:t Petersburg?

På samma gång passar jag på att fråga motsvarande om kanadensiska grönsaksfröer, även de utvecklade för kargt klimat.

Tack på förhand för hjälp & tips!
Sylvia
Har för mig att Runabergs och kanske Lindbloms testar ryska sorter.... maila/ring dom och fråga!
MRLINDELL
Handla bara inte via Seedfest dvs från Kelley & Andrea Spurling
Anioleka Seed Co. De tar betalt via CCnow men skickar aldrig någonting trots att de påstår detta.

www.reimerseeds.com däremot skickar med superb post och garanterar 48 timmar leverans som förstås blir det dubbla hos oss, dvs ca 4 dagar. Jag fick mitt lilla frökuvert med ca 25 sorter utkörda med posten ca 3 timmar innan ordinär post kom. Reimerseeds är snabba och bra! Några har dock påstått att man kan ibland få gamla fröer vilket jag inte märk något av än. Det kan man säkert råka ut för var som helst om det vill sig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon