lena:-)
15-08-2004, 15:19
Den är med på Bonniers Bokklubbs erbjudande......Pinsamt nog lockas man till att gå med, man får ju ett bokmärke i papp i form av en purjolök

.......nu skulle jag ju behöva Bonniers Atlas också.......
Men om någon klok människa säger att Trädgårdsboken är bara trist så kanske jag hinner att besinna mig.....
....lättlurad.........
(inte finns det väl fler som jag?)
Är det samma som "Prismas stora bok om trädgårdsskötsel "av Jonathan Edwards så tycker jag att det finns bättre böcker.
Jag har en bok som heter"Handbok för Köksträdgården" av Lena Israelsson men den är knappast med i något bokklubbserbjudande. Jag rekommenderar iaf den boken.
15-08-2004, 15:38
Det är Prismas stora....av Carole McGlynn.......Är den översatt till Svenska förhållanden?
Urdålig! Tcker jag att den boken är. Magert faktainnehåll, noll inspiration i vare sig texter eller bilder. Mitt sämsta trädgårdsboksköp alla kategorier.
Dalmatinertjejen
16-08-2004, 14:21
Hej!
Prismas stora trädgårdbok är rätt ok. Men jag rekommenderar verkligen Handbok för Köksträdgården som Humlan tipsade om. Det finns visst i ett bokklubbserbjudande i
Hem och trädgård. Där finns många andra trevliga böcker om mat, inredning och trädgård.
Jag har boken, via ett bokklubbserbjudande.
Låt inte den vara anledning till att gå med i bokklubben, kan jag bara säga.
Själv blev jag djupt besviken på den. Har inte ens läst den, la den åt sidan, och där har den legat.
Så nu, när jag läser din fråga, plockar jag fram den igen. Bläddrar - jo, det är ju många fina bilder... varför gillade jag den inte?
Slår upp en sida på måfå. Läser: "Röda rabatter."
Lär mig, att röda blommor är tulpaner, vallmo och dahlia. Vackra bilder visar krasse, vallmo, lupin, studentnejliga - och alltsammans kan man kanta med lammöra. Sensation! *cynisk*
Jo, det finns också en bild på en röd ros. Texten till, lyder: "Ros".
Kanske beror det på, vilken nivå man är på, i sin trädgård. Men jag imponeras inte ens av bilderna.
Mitt betyg blir alltså ... noll. *sågar totalt*
Kanske berort det också på att jag har så många trädgårdsböcker redan, att jag kanske är "mättad" innan jag fick denna i min hand?
Så illa är den säkert inte, som jag fått intrycket...
/amaira.
andreas i uppsala
16-08-2004, 17:14
håller med Carren. Extremt dålig!!!
Ja, både Carren och Amaira har skrivit allt som är värt att skriva om den boken, så jag håller bara med... Det ÄR så illa!
Mvh
Fenja
16-08-2004, 17:40
....................hm, jag som trodde jag skulle göra ett fynd.
avstår från boken och bokklubben..så bra.
Fick en bok i present idag dessutom.."Den goda jorden"
Den passar nog bättre till mig eftersom jag lider av lerjord och dålig tillväxt.
Finns det inga bra böcker om blommor och köksträdgård...lite lagom, inte alla hundra sorter och avarter...bara lite inspirerande ?
När jag fått ordning på jorden.....
Det finns massor med böcker som är både värda att läsa och äga! Gå till biblioteket och kolla på vad de har, så hittar du säkert flera som passar dina behov och som du kan köpa om du vill. Lena Israelsson - Handbok för Kökträdgården är en av de jag använder ofta!
Mvh
Fenja
Bokrean brukar ha en hel del trädgårdsböcker. Har för mig att det var där jag köpte Handbok för Kökträdgården, men jag är inte säker.
Låna på biblioteket fram till rean så vet du bättre vad du vill ha då.
Om det är någon som vill ha min "Prismas stora trädgårdsbok" så skänker jag bort den!
Antingen får "du" (om någon sån finns) sätta in fraktkostnaden på mitt konto (men boken är en tegelsten och inte värd frakten ens

)
Eller om "du" bor i Stockholmstrakten, möta upp vid Brommaplan vid tillfälle.
Jag vill inte ha boken, och synd att kasta den i alla fall.
Annars lägger jag ut deni biblioteket och skrver en lapp "Varsågod den som vill".
/amaira.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.