Full version: konstiga sniglar
Sollan
Var ute i skogen för ett tag sedan. Såg då på en björk något konstigt som jag först trodde var en orm.
Då jag kom närmare upptäckte jag att det var 4 eller 5 sniglar, svarta med en vit rand på ryggen, som satt hopvirade runt varandra på en björkstam. De smaskade och åt(?) på varandra och under hela snigelsamlingen hängde det en ca 10 -15 cm lång vitblå snuskig sträng som också vred sig i spiral upp och ned medan det rörde sig i strängen.
Naturligtvis hade jag inte kameran med mig sad.gif och 10 minuter senare när jag kom med kameran hade de separerat sig. En av dem "åt" på sig själv...
Vad var det för sniglar och vad gjorde de på björkstammen????
/sollan
yla
dom älskade me varandra laugh.gif rolleyes.gif
Tesa
Kan ha varit en hög kölsniglar..som gjorde flera....
magiana
Yuck, sniglar är äckliga!!
yla
jag filmade dom o dom höll på i 45 minuter
här en bildserie hur dom gör när dom gör det
sen har jag fotat av filmen för att kunna lägga upp dom på min site
Maria i Helsingborg
Å fy för den lede!

Det finns bara ETT djur jag i det närmaste är fobiskt rädd för - gissa vilket.......urgh.
yla
CITAT (Maria i Helsingborg @ 15-08-2004, 23:17)
Å fy för den lede!

Det finns bara ETT djur jag i det närmaste är fobiskt rädd för - gissa vilket.......urgh.

thihi jag ser att du hittade ikonsidan rolleyes.gif
gammelnalle
CITAT (Maria i Helsingborg @ 15-08-2004, 23:17)
Å fy för den lede!

nallar????
Maria i Helsingborg
CITAT (oldwolfie @ 15-08-2004, 23:19)
thihi jag ser att du hittade ikonsidan rolleyes.gif

Ja, oldwolfie, mycket användbart där smile.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (gammelnalle @ 16-08-2004, 00:00)
nallar????

Ha ha, inte då!

Jag är överlycklig, inte en enda har jag sett - förutom de skalförsedda då - i vår trädgård i sommar!
Sollan
Ja, där ser man... Trodde inte att sniglar hade ett kärleksliv wub.gif
/sollan
Gossen Ruda
Ett både komplicerat och okomplicerat sådant. För det mesta, alltid?, är dom hermafroditer så dom behöver inte slösa kraft på att hitta en partner av motsatt kön. Ibland kan dom befrukta sig själva, den ultimata homoakten. Men den normala parningen innebär att dom vränger ut hela apparaten genom en springa i "huden" och kopulerar utanför kroppen. Sen brukar dom använda en "kärlekspil", ett kalkspjut som dom sticker in i partnern. Som ibland avlider av detsamma. biggrin.gif
yla
jag kan tala om att dom efter 45 minuters akt va helt slut o kröp ifrån varandra i två högar av utpumpade sniglar o verkade liksom slicka såren
ett fachinerade skådespel som jag fick 500 för av tv ,,,,,,thihi,,,,, stolt,,,,,,
mitt första o kanske enda gage rolleyes.gif sleep.gif
fast dom visade bara nån minut av det wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon