|
Eva Swahn
16-08-2004, 11:41
Jag letade på nätet efter vad olika örter kan ha haft för effekter och hur de användes i folkmedicinen förr i tiden. En oskyldig fråga från en tant som håller en kurs för pensionärer. Men vad hittar jag? Drogförsäljning och annan skit. Jag blir så fruktansvärt upprörd! Är sånt här verkligen tillåtet? Finns det nån möjlighet att stoppa en sån här sida? http://www.naturensdroger.nu
TeliaNet
16-08-2004, 11:54
vad jag vet är det tillåtet att sälja fröer till allt dock inte odla. ser nu att de säljer AAS(anabola androgena steroider). de håller till i nederländerna där det kanske är tillåtet.
jag har ett program så jag kan spåra addresser och IP nummer. det visar att servern som naturensdroger.nu ligger på finns i malmö. borde väl svenska polisen kunna stoppa!
TeliaNet
16-08-2004, 11:59
programmet hittade;person: xxxx xxxxxxxxx, jag ändrar nu detta så får folk titta påmin länk i stället. address: WEB-Productions Syd KB address: Slagthuset address: 21120 Malmo address: se phone: +46406998120 e-mail: paulb@wpsyd.com nic-hdl: PB3244-RIPE notify: mntripe@telia.net changed: eva@telia.net 20031212 mnt-by: TELIANET-LIR source: RIPE
hur svårt är det att få tag i en sådan person?
Jag tittade på sajtens Frågor&svar-avdelning och hittade bl.a. detta: CITAT Fråga: Är alla era produkter lagliga?
Svar: Ja, alla våra produkter är lagliga, men om du tex odlar cabnabisfrön till planta, då begår DU ett brott eftersom växten du odlat är narkotika klassad i Sverige (fröerna är ingen narkotika). Tänk dig för när du köper frö av oss, så du inte begår brott, genom att gro vissa av dessa till planta. ALLA våra "färdiga" produkter är 100% lagliga. och detta... CITAT Fråga: Vad skall jag med örter till, jag föredrar kemiska preparat som t.e.x. Amfetamin, LSD, Poppers, dessa är mycket billigare och varar längre!
Svar: Många av våra produkter ger samma/liknande effekter som vissa illegala kemiska produkter, skillnaden är att våra är LAGLIGA att köpa, sälja, och speciellt att använda. Man kan gå på t.e.x. Rave utan att riskerar att länsman tar blodprov och hittar förbjudna substanser i blodet! (straffbart i Sverige) Man slipper ochså den mindre trevliga"baksmällan" som de kemiska rackarna ger.
ThomasJ
16-08-2004, 12:05
TeliaNet: Tänk på vad du lägger ut på nätet! Frågan är om inte den info du lägger ut hamnar under PUL.
Sedan kan man tycka vad man vill om detta, men eftersom sidan har funnits sedan flera år är den säkert laglig..
/Thomas
Hej.
Jag sitter på jobbet nu, när jag klickade på länken blev jag stoppad, med STORA bokstäver. Jag jobbar på ett större byggföretag och de har lagt in spärrar för personalen när de surfar, vi får inte besöka sidor som innehåller sex, droger mm. vi kan ej heller ladda ner bilder och musik, bra tycker jag.
Nellie
TeliaNet
16-08-2004, 12:10
CITAT (ThomasJ @ 16-08-2004, 13:05) TeliaNet: Tänk på vad du lägger ut på nätet! Frågan är om inte den info du lägger ut hamnar under PUL.
Sedan kan man tycka vad man vill om detta, men eftersom sidan har funnits sedan flera år är den säkert laglig..
/Thomas uppgifterna finns även på denna sida om ansvarig person!
ThomasJ
16-08-2004, 12:13
CITAT (TeliaNet @ 16-08-2004, 13:10) CITAT (ThomasJ @ 16-08-2004, 13:05) TeliaNet: Tänk på vad du lägger ut på nätet! Frågan är om inte den info du lägger ut hamnar under PUL.
/Thomas uppgifterna finns även på denna sida om ansvarig person!Jag menade inte att uppgifterna inte går att hitta, utan att man kanske inte skall lägga upp dem här. Bättre att länka till den sidan som du nu gjorde.. Nellie: Det är ju bra att ni (arbetet) har de begränsningarna. Tyvärr kan det ibland stoppa mer än man kanske vill, men då kan man väl gå till de sidorna när man kommer hem istället.  OCH DÅ MENAR JAG INTE 'FULSIDOR' UTAN ANDRA SIDOR..  /Thomas
Monica M zon 4
16-08-2004, 14:03
Även om deras svenska hemsida ligger på en server i Malmö går det säkert inte att stoppa dom eftersom det dom säljer är fullt lagligt i Holland (och säkert fler länder inom EU).  Dom vet säkert inom vilka gränser dom ska hålla sig. Var i Amsterdam förra året och jag har ALDRIG sett så många stenhöga människor nångång. Vi var i självaste centrum och gick på sightseeing och cirka var 10:nde affär på gågats-stråken var en drogaffär! Vi såg horder av tågluffande ungdomar som vallfärdade till dessa affärer.  Och jag har själv aldrig fått så många erbjudanden att köpa droger av folk på gatan. Bläää! Jag är inte rädd av mig men både jag och maken var väldigt illa berörda. Snart har vi säkert ört-affärer här i Sverige också eftersom drogmaffian lobbar för fullt inom EU att det ska gälla samma regler överallt inom unionen.
Om inte preparaten som de säljer är narkotikaklassade så är det ju helt lagligt... Jag minns att min bror berättade för mig om någon som hade forskat fram en modifierad variant av amfetamin, som ändå fungerade på exakt samma sätt. Eftersom det inte var samma kemiska struktur som amfetamin så var det lagligt... men jag antar att det är stoppat nu. Jag vet inte hur det är med narkotikaklassning av preparat/örter, men det borde ju inte vara så svårt för ansvarig myndighet att beställa och testa (för att sedan ev förbjuda) detta företags produkter.
Gossen Ruda
16-08-2004, 18:10
Det är inte förbjudet att försöka ta livet av sig. Eftersom det inte går att stoppa så släpp skiten fri. Då sjunker priset så knarkarna slipper stjäla för att få pengar. Efter ett tag så är problemet borta.
Lite allvar, lite satir, lite uppgivenhet.
wolkenkrabber
16-08-2004, 18:43
fan, låt dom göra som dom vill, vill dom bränna sin hjärnceller får dom väll göra det, det har inget mig emot, men när dom väl e förstörstörda ska dom inte komma och tigga pengar av mig iaf
andreas i uppsala
16-08-2004, 18:50
Förstår inte vad ni harklar upp er för.Om de vill göra så där så låt dem göra det(inte vårt ansvar). När det kommer till jujus så är det lika skadade som alkohol, och det är inte förbjudet. Människan har tagit droger sedan begynnelsen.
Själv är jag helt emot droger och skulle aldrig kunna tänka mig att ta det.
gammelnalle
16-08-2004, 21:13
CITAT (TeliaNet @ 16-08-2004, 13:10) CITAT (ThomasJ @ 16-08-2004, 13:05) TeliaNet: Tänk på vad du lägger ut på nätet! Frågan är om inte den info du lägger ut hamnar under PUL.
/Thomas uppgifterna finns även på denna sida om ansvarig person! uj uj uj!! jag är imponerad Claes... jag hoppas VERKLIGEN att du fortsätter att jobba på rätt sida om lagen!! björn
Eva i Skåne
16-08-2004, 21:26
Tyvärr löser man inga drogproblem genom liberal drogpolitik. Titta hur det ser ut i dessa länder  . Problemen är bara ännu mer utbredda där. Att fröer är lagliga, men odling olaglig känns förvirrat, men så är det. Jag är säker på att myndigheterna kollar sådana här sidor och de håller sig på rätt sida lagen. De ansvariga för sidor som denna är väl medvetna att de har ögonen på sig och kan alla kryphål. Tyvärr finns det massor av lagliga växter som ger hallucinogena rus. Vi skulle få sluta odla många vackra växter om den odlingen blev förbjuden  . Det bästa i detta sammanhanget är att folk i allmänhet inte känner till vilka växter som kan användas som drog. Bara ett litet fåtal av dem talas det om. Jag har sett färdiga "jointar" i förpackning med ean-kod på som ungdomar (inte mina!!!) beställt via internet. Det står på förpackningen vad de innehåller och jag tror t o m det stod vilket typ av rus de skulle ge. Vid analys innehåller dessa jointar just vad det står på dem och detta är inget som är narkotikaklassat, varken i ursprungslandet Holland eller här. Det tar lång tid att få ett nytt ämne klassat som narkotika. Det kan ta år innan denna byråkratiska process är klar och ämnet kan hinna bli etablerat bland missbrukarna innan dess.
TeliaNet
16-08-2004, 21:44
CITAT (gammelnalle @ 16-08-2004, 22:13) CITAT (TeliaNet @ 16-08-2004, 13:10) CITAT (ThomasJ @ 16-08-2004, 13:05) TeliaNet: Tänk på vad du lägger ut på nätet! Frågan är om inte den info du lägger ut hamnar under PUL.
/Thomas uppgifterna finns även på denna sida om ansvarig person!uj uj uj!! jag är imponerad Claes... jag hoppas VERKLIGEN att du fortsätter att jobba på rätt sida om lagen!! björn vad är du imponerad på? notera att nätverket är heter TELIANET
Jesper1986
16-08-2004, 21:52
jag tycker iallfall att man borde stoppa dem fast att det är svårt....eller så bar luras dem..vem vet?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|