Camilla L
Flyttade in i en lägenhet med balkong för första gången i mitt liv och jag har odlat blommor i drivor hela sommaren! Otroligt kul! Men nu när alla ettåringarna börjar se lite hängiga ut så är man sugen på att börja förbereda inför hösten/vintern. Någon som har några tips på växter som kan planteras nu? Vad ska man använda för krukor till vintern?

(Blåsig sydvästbalkong.)

Hälsningar Camilla
Fenja
Hej och välkommen hit! De flesta handelsträdgårdar och plantskolor har ett höstsortiment, de enklaste är nog att du besöker en och kollar vad du tycker är snyggt! Lerkrukor fryser gärna sönder om de står utomhus över vintern, men frigolit, plast och metall fungerar och finns ett stort utbud av.
Mvh
Fenja
kristerh
CITAT (Camilla L @ 16-08-2004, 22:04)
Vad ska man använda för krukor till vintern?

(Blåsig sydvästbalkong.)

Hälsningar Camilla

Det finns snygga glaserade krukor som är frosttåliga köp sådana, de klarar vintern. jag tycker att om man skall ha plantor som klarar hela vintern i kruka och som skall vara snygga oxså är olika sorters barrväxter det man skall satsa på, finns i alla möjliga former, storlekar och så kan man pynta dem med ljuskedjor utan att de tar illa upp. sleep.gif
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon