De växter jag har som jag vill försöka övervintra är en gräslö, en dragon (har tänkt att klippa ner båda och frysa in det gröna), en veronika, ev några gröna marktäckare (som jag inte har köpt än) samt lite annat smått och gott som jag inte kan namnen på... ÄR det någon som har några bra tips när det gäller just de här växterna? För övrigt bor jag i Borås.
Om jag har förstått det hela rätt så ska man först och främst satsa på en stoooor kruka, men enligt vissa så kan man även klara en del växter i lite mindre krukor... Förvirrande. MEn eftersom jag inte har en så förfärligt stor balkong så blir det nog någonting däremellan. HAr någon ett bra tips på en stor "kruka" eller något liknande som man enkelt kan få tag på? Den behöver ju inte vara så snygg...
Eventuellt kan jag hitta något att isolera lite med, men det bästa är alltså snö? Får se hur mycket det blir av den varan i Borås...

Jag har läst någonstans om ett medel man kan stoppa i jorden för att förhindra att det fryser - ska man satsa på det?
Och vattna skulle man göra lite när det var plus-grader, eller?
Är det något annat man ska tänka på? Jag är helt novis på övervintringsområdet...

TAcksam för hjälp!
beckis