Full version: Solrosen på bild!
MRLINDELL
Solrosen på bild! Mitt lilla busfrö mättes till 1.29 och solrosen till 3.16 meter.
anna.
ohmy.gif

vilken bjässe!! du måste vara mycket stolt! tongue.gif
pepparmynta
Lite Alice i underlandet-känsla blir det med ett barn bredvid en stor Solros,
häftigt är det!
MRLINDELL
Stolt & stolt, Nöjd snarare. Det är min dotters solros men jag har fått sköta om den. Det känns bra tongue.gif
Regna
Solrosor är bara för roliga. smile.gif

Satte solrosfrön från en parakitfoderpåse. Mina solrosor gick i taket för några veckor sedan och började att snurra. Det är ca 260 cm upp till taket (så de var minst 220 cm med krukan borträknad).

Numera har de huvudena utstuckna genom balkongfönstren, växt sig en meter till, och den ena har tagit sig till att blomma. Ser ganska lustigt ut. Har dock inte bilder på det, ska ta en bild från utsidan om inte haglet igår mördade dem.
Ciczi
Solrosor är skojigt. tongue.gif Jag fick mitt exemplar av småfåglarna som tack för att jag vintermatade dem. laugh.gif

Ciczi
netaave
1.29 ca 10 år alltså, du kan vara stolt över både dotter och solros. Förra året satte jag vinröda solrosor som insynsskydd till uteplatsen från gatan. Fungerade utmärkt, men de blev knappt 2 meter.
Fenja
Det var en redig solros! Hälsa dottern att hon har en fin blomma!
Mvh
Fenja
netaave
Såg att solrosbilden med dottern var i tidningen idag, så nu är hon kändis i hela Uppland då *fniss*
MRLINDELL
Varför inte göra en 8-åring glad, det är hennes solros och hela klassen har varit här och sett den.
netaave
CITAT (MRLINDELL @ 28-08-2004, 08:47)
Varför inte göra en 8-åring glad, det är hennes solros och hela klassen har varit här och sett den.

Absolut rätt inställning! smile.gif
pialotta
De var fina, båda solrosorna!
Grattis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon