angylp
Jag har i våren 2004 planterat en hallonbuske i en 25 liters plastkruka och den växer fint. Fjolårsskott ger hallon just nu medan årsskott växer kraftigt... Hur ska en sådan kruka hanteras så att växten överlever vintern ?
Åsa, mälardalen zon 2
Jag odlar hallon i 10-liters hinkar och dessa ställer jag bara in i kallväxthus under vintern. Har man inte växthus kan man lägga plantan ner under någon buske och slänga över löv, ris mm. + kanske en pressenning.

Har du balkong linda in växten och krukan och dra in den mot väggen.

Är det en riktigt härdig sort så överlever troligtvis hallonet även utan en massa täckning i zon 2.

En sort som jag tycker går bra i hink är hösthallonet Allgold för den växer som en buske och behöver inte bindas upp. Mormorshallon är goda men de blir ganska höga och brukar behöva stöd.
angylp
Det börjar bli kallare här i norrköping och för två dagar sedan märkte jag att hallon bladen (nya skottblad) börjar se ut så här:

Är det på grund av temperaturväxling eller något annat insektsangrepp ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon