Full version: broccoli
attigrib
Hej alla,
Jag har försökt att odla broccoli, förodlade i krukor som jag först förvarade innomhus sedan i ett miniväxthus. I början av juni planterade jag ut dom på tre olika platser. mycket sol, mittimellan och lite sol. på alla tre platserna blev det bara en massa gula blommor, ingen ätbar broccoli. vad har jag gjort för fel. bor i zon 3-4
tacksam för svar
attigrib
Fenja
Hej och välkommen hit! Broccolin ÄR själva blomknopparna, man skördar innan den går i blom.... Skär bort blommorna och titta efter om det inte kommer flera knoppar som du kan skörda! Annars kan du passa på att låta någon planta blomma klart så får du nya fröer till nästa år.
Mvh
Fenja
Tesa
...och börjar du se vita kålfjärilar i närheten av broccolin så är det skäl i att kolla efter larver innan man äter.. huh.gif .....det bästa är att ha väv över från början.....min blåste av och sen var det kört....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon