Full version: HJÄLP!
norpan
Min man har precis blivit biten av en spindel! Trodde ej att de bet. Vi vet att vi bor i ett område där det finns mycket spindlar, men har inte haft några större besvär med det. Förutom att de är ganska stora och lite otäcka.. sad.gif .
Har under några veckor haft konstiga bett på mig själv och ej vetat vad de har kommit ifrån, börjar nu fundera på om det kanske kan vara spindlarna som finns i vårt sovrum. Hann inte se så mycket av de två som vi dödade i natt...men den hade två längre ben fram, tror att den var svart, 1,5-2cm. Inte stor tjock och svart som de vi har i garaget. Någon som kanske vet vad det är för någon sort och varför de bits??? mad.gif

// Norpan zon1
tullmejs
Spännande :-)

Har för mig att bara korsspindlar och kärrspindlar bits så det känns. Spindelbett är hyfsat ovanliga, jag tror att dina bett är från någon annan. Husspindlar bits såvitt jag vet inte alls.
norpan
Spännande vet jag inte om det är... unsure.gif .
Kanske om man slipper ha dom som sovkompisar wub.gif .
*Felix matte*
Fy för spindlar i sängen!
moskitnät kanske inte vore så dumt
norpan
Ja ett moskitnät ska jag genast införskaffa... biggrin.gif
Gossen Ruda
Vore väl bättre med ett spindelnät. biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif

Skulle vara roligt, för min del då, om du/ni kunde studera dom närmare innan mosningen sker. Jag har aldrig hört talas om spindlar som går till oprovocerat anfall mot människor och är mycket nyfiken på vad det kan vara, men din beskrivning säger inte mycket.
norpan
Hihi, det räcker med de spindelnät som redan finns biggrin.gif .

Ska försöka vara framme med kameran vid nästa anfall huh.gif .
zaaritha
Lockespindel! Den bits rejält. Och; man behöver inte "klämma" den, eller dylikt--den biter direkt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon