Hej!
Mina tomatillos är gigantiska (drygt 2m) och har blommat jättefint och mycket, men de bär ingen frukt. Vad kan ha gått fel??? De verkar ju välmående och fina annars och tränger ut det mesta ur växthuset, men ingen frukt....
Någon som vet?
Är det Tamarillo, trädtomat du menar?
Det kanske är samma sak, det vet jag inte, men de heter Tomatillo. De är, eller skulle ha varit

, tomatliknande, men är eg släktingar till krusbären, är gröna och har ett hölje som påminner om physalisens...
då är det inte samma växt.. tamarillon är inte släkt med physalisen..
Här är en länk om Tomatillo, det står att den inte blommar förrän i augusti - september, så din planta är kanske alldeles normal!
Mvh
Fenja
Detr enda jag kan tänka mig är att dom inte pollinerats inne i växthuset......jag har mina ute och dom är fulla med "lyktor" med än så länge gröna frukter i.....kanske behövs det insektshjälp?
Tack för alla svar!
Växthuset är inte sådär jättetätt och när det varit som varmast har det stått öppet, så det har nog funnits möjligheter till pollinering i alla fall... Men, det kanske är det troligaste ändå, att det inte pollinerats ordentligt.
De blommar i alla fall fortfarande på så ännu kanske det finns chans för en och annan frukt, fast det börjar bli kallt, ju....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.