Lindblomma
19-08-2004, 13:55
Jag köpte en vit gräddbakelse ros Winchester Cathedral
och på denna lilla ros kommer det ROSA halvfyllda rosor inblandat med
dom vita vanliga!!!
Jag tycker för det första inte särsklit mycket om rosa, men även ; hur gick detta till? Är det något med yppningen som inte gick som det skulle eller vad?
Anna
Den KAN göra så, men du kan ju alltid ta en snack med stället där du köpte den, kanske du får en ny. Om du tittar på knopparna så är de ju röda, så den har röda/rosa anlag i sig och ibland kan det bli rosa blommor särskilt om rosen inte står helt soligt.
Lindblomma
19-08-2004, 15:00
ok , ja jag har sett att dom är lite röda..
och det har ju inte varit så soligt i sommar! Jag hoppas på nästa sommar då tror jag. Köpte den ur ett tillfälligt lager så ingen ide att gå tillbaka.
tack för snabbt svar iallfall!
mvh
Anna
Är den rosen ympad på en vilrosrot så kan den vildrosen skicka ut skott.. kolla så bladen inte är olik dom andra.. är dom det så ta bort skottet
Min Winchester Cathedral fick lite rosa inslag och jag tycker bara det är vackert, det finns bilder av rosen där halva rosen är rosa och enstaka kronblad eller strimmor på blomman, har läst att ibland blir en hel blomma rosa, det är dess karaktär och charm.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.