Full version: Vad är detta..?
Caprice
Någon som vet...?

Caprice
Betty
Höstanemon smile.gif Här kan du läsa om den!
Caprice
Tack Betty... wub.gif

Caprice
kristerh
De är så snygga, höstanemonerna!! synd att plantskolorna säljer dessa på hösten mad.gif de skall planteras på våren, klarar inte en höstplantering
eftersom de måste rota sig innan vintern.
Så ni som ev köpt dem nu på hösten, gå tillb med dem till plantskolan om de inte har varnat er innan köpet. unsure.gif
krister
Åsa, mälardalen zon 2
Höstplantering har fungerat utmärkt för mina höstanemoner (har planterat så sent som okt-nov) de är på gränsen till ogräs, tror det beror en del på sort, läge, jord och zon hurpass bra höstplantering av höstanemoner fungerar. Vårplantering brukar dock vara det som rekommenderas.

Får man tag på billiga höstanemoner så kan det vara värt att testa plantering även på hösten. (mina har jag köpt ganska billigt på en höstmarknad på ett naturbruksgymnasium + jag har köpt sorten Pamina i Polen den har jag för mig kostade 5kr)
Inga från Närke
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,20-08-2004, 17:34)
Höstplantering har fungerat utmärkt för mina höstanemoner (har planterat så sent som okt-nov) de är på gränsen till ogräs

Instämmer med dig Åsa jag har planterat på hösten och det har gått bra. Har massvis med skott + moderplantan. Växtplats mot norrvägg. Bilden tagen år 2002 så nu är den mycket större + att jag har på fler platser i trädgården /Inga
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon