Nu till den aktuella frågan,Jag har 2 stora rabatter med perenna växter, kärleksört,liljor löjtnantshjärta och kanske 20 som jag inte känner igen.Nu är vissa vissna och ser lite slöa ut, men jag har ju lärt mig här på sidan att jag inte ska klippa dem nu utan fixa det till hösten.Så långt är allt väl,men nu har ju insett att jag ska gödsla!! Med vad?? Och hur då när det är tjockt med bark över jorden, ska jag ta bort den??
När vi ändå pratar gödsel,nu har jag gjort jättefint i växthuset, rensat och lagt på bra jord ( sa de i affären) nu ska jag gödsla där också! Blir det bra om jag blandar kogödsel och gräsmatteklipp i jorden?? Det läste jag i en trädgårdsbok, gammal iof.
Sen har jag planer på att fixa till ett land på 25 kvadrat som ser ut som hej kom och hjälp mig...där är nu ogräs ( ca 1 meter) en inbakad pressenning stenar osv.....Jag tänke börja med att städa rent, dra bort allt ogräs och sedan röra runt ordentlig och sen slänga på ny jord.Tänkte köpa för 1000 kr, 50 säckar, vad ska jag gödsla med där.......
Tack för du orkade läsa och ännu mer tack om du orkar svara!!