hjalmarborgen
Hej, jag har en långsmal tomt på 1300 kvadrat, invid Hjälmaren.

Jag har massor med önskemål om vad jag önskar få in på tomten men behöver ett proffs för att få hjälp & vägledning.

Känner någon till en trädgårdsarkitekt/planerare i Örebro med omnejdi Örebro trakten?

Har Ni använt denna typ av hjälp, är ni nöjda och ungefär vad kostade det?

Tacksam för alla tips! rolleyes.gif
MariaS
Hej Hjalmarborgen.
Det finns en rad ställen i landet som har trädgårdsutbildningar. Som ett av examensarbetena, ingår bl.a. att rita en komplett trädgård i samråd med ägaren. Försök att kontakta en av dessa skolor och skicka en ritning på din tomt, så lär du få hjälp med åtminstone ritningen. Har du dessutom tu, kan detta bli ett praktiskt examensprojekt för en skola i din närhet. Desutom får du denna vägledningen gratis! eftersom den ingår i en utbildning.

Jag har själv börjat en sådan utbildning på Uddetorp i Skara. Jag vet också att det finns ingenjörsutbildning i Alnarp, Skåne. Tyvärr vet jag inte om det finns i din närhet, men det borde arbetsförmedlingen i din kommun veta.

Lycka till.
MariaS
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon