gammelnalle
20-08-2004, 21:31
Förstår att ni "proffs" tycker det är löjligt. Men jag skördade MIN första tomat i dag.... nästan euforisk...
Plantorna växer och tomaterna med,,, men det är nåt specilellt med just den FÖRSTA tomaten för året. Nu kommer de nog som svampar ur marken???
Men, jag blev inte fullt så euforisk av smaken (fråga mig inte vilken sort det var, men plommon/päronformad GUL) inte illa men lite "träig" eller torr.
"glad ketchupodlare"
vickeva
20-08-2004, 21:50
grattis!
Gratulerar allra ödmjukast! Ta dig en hutt till så slinker nog den träiga tomaten ner!
Mvh
Fenja
Förstår att ni "proffs" tycker det är löjligt. Men jag skördade MIN första tomat i dag.... nästan euforisk...
Plantorna växer och tomaterna med,,, men det är nåt specilellt med just den FÖRSTA tomaten för året. Nu kommer de nog som svampar ur marken???
Men, jag blev inte fullt så euforisk av smaken (fråga mig inte vilken sort det var, men plommon/päronformad GUL) inte illa men lite "träig" eller torr.
HEJ. och grattis.
Mitt nya växthus har fortfarande bara gröna tomater men den som väntar på något gott lär väl få vänta ... har 30 olika sorter .... inte en enda planta är märkt så det blir kul om man vågar smaka! skal denm vara röd grön gul
svart eller vit ? tro .....
Eller randig
Väntar och hoppas på bra väder nästa vecka
JÅJ
*Felix matte*
31-08-2004, 20:22
Grattis till lyckade odlingar...gammelnalle & jåj!
Jag älskar tomater... små coctailtomater och plommon-dito har jag ständigt ståendes framme (istf sockergodis)
Maria i Helsingborg
01-09-2004, 08:23
Skam den som inte njuter!
Grattis! Hos oss blev det mest skit. Dansk Export kan de sluta exportera (skriver en danska

)och inte en enda Tiny Tim har blivit röd.......
Copycat
01-09-2004, 19:31
..
Skogstorpskan
02-09-2004, 16:55
Av de egenodlade tomaterna är nog cocktailtomater godast. De "vanliga" tomaterna är så hårda vid kvisten - finns det nån sort där man slipper det, så att det blir mer som "köpetomater". Själv har jag inte fallit för plommontomater ännu. Har däremot testat en annan nymodighet, avlånga rödbetor

. Bra om man skall göra inläggningar. Helt OK!
gammelnalle
02-09-2004, 21:49
Tack!
Roligt att så många engagerar sig!!
Sakta men säkert börjar nu min Ketchup-odling ge resultat... även om jag bara skördat 2 olika mogna tomatsorter ännu.
Har stora förhoppningar om att det skall bli en riklig skörd av olika sorters tomater. Men några 30 sorter som jåj.... NEJ det har jag inte....
Hör av dig jåj, och berätta mer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.