Full version: astrakanäpple?
vitsippa2
vilka andra äppelträd pollinerar sig med astrakanäpple?
Åsa, mälardalen zon 2
Är det Gyllenkroks astrakan du har så är pollineringssorterna: Antonovka, Katja, Maglemer, Oranie, Risäter, Transparente blanche

Är det Stor klar astrakan du har så är pollineringssorterna: Transparente blanche,Wealthy

Annars så brukar pollineringen fungera ifall man har sorter som blommar samtidigt, i fruktodlingarna använder man ofta prydnadsäpplen som pollinerare ofta blommar ju prydnadsäpplen lite längre tid.

Bor man i villaområden så brukar man sällan ha problem med att det saknas lämpliga pollinerare, äppelträd är ganska vanliga i villaträdgårdar så oftast finns det någon lämplig pollinerare i närheten.
Åsa, mälardalen zon 2
Om det är så att du menar vilka sorter som blir pollinerade av astrakan så är det dessa sorter.

Gyllenkroks astrakan pollinerar: Alice, Atlas, Close, Gravensteiner, Hampus, Hornsberg, Huvitus, Maglemer, Melba, PJ Bergius, Quinte, Ranger, Röd atlas, Sariola, Sävstaholm, Transparente Blanche

Stor klar astrakan pollinerar: Filippa, Gul Rickard, Maglemer, Oranie, Ringstad,
vitsippa2
jag bor rätt ensligt så jag har inte någon granne med lämpligt träd.
Saken är den att jag inte har astrakan ännu men vill ha laugh.gif den variant som vi kan läsa om i utvandrarna smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon