limsa
Hejsan!

Jag har fått grannens pyttelilla växthus, ca 4 kvm tror jag att det är.
Det är i glas och silikontätat.

Jag skulle vilja använda det som ett extra "inomhus-rum" eller vad man ska säga, i vinter.
Då vi håller på att bygga nytt hus så bor vi tillfälligt i ett litet litet hus och alla mina växter får inte plats där, så jag behöver ett extra rum. Kan jag ordna inomhustemperatur i det lilla växthuset och förvara mina gröna vänner där under vintern?

Vad krävs? Grund/underlag? Extra isolering av något slag? Vilken slags värmare? Är det dyrt att fixa detta?

Jättetacksam för svar!!
/Lena

tongue.gif
kerstin z5-6
Det beror på hur du gör och var du bor i landet .
Hur många minus måste du kämpa emot
Bubbelplast + en värmefläkt /el element går ju , men att hålla mer än precis frostfritt är ganska dyrt i el kostnad ...
limsa
Hej!

Jag bor i Stockholm och här är det ju varierande vintrar...blask och snöslask blandat med rejäla köldknäppar ibland.

Vad är lägsta gränsen för att rumsväxter ska klara sig?

Blir det dyrt trots att det bara är 4 kvm tro?

/Lena
TeliaNet
det är ett litet växthus så om du kan sätta det med dörren mot nån dörr på andra huset och ha öppet i mellan så borde det inte gå åt så mycket EL.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon