netaave
Ja, som trådtiteln säger.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,521393,00.html
Posse
CITAT (netaave @ 23-08-2004, 09:44)

Jag kompletterar med uppropstexten från http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,521393,00.html:

CITAT
En hörnsten i det nya pensionssystemet är att förmå människor att jobba längre än i dag. Går man i pension tidigt blir pensionen lägre. Statsråd och generaldirektörer får full pension redan efter 12 års jobb. Den betalas ut tills de fyller 65 år. Det är orimligt. Regeringen och riksdagen måste stoppa lyxpensionerna.
magiana
Hmm... man kanske skulle ta o bli statsråd eller generaldirektör... tongue.gif
*Felix matte*
Absolut värt att skriva under... om det har någon verkan... det vete sjutton wink.gif Men å andra sidan... om ingen bryr sig så lär det väl bara bli än värre. Kanske har det ändå en liten dämpande verkan... hoppas jag... som så klart skrev under.

Att man i regeringen diskuterar ev. höjd pensionsålder till 72 år för "vanliga dödliga" och sedan ger unga, friska, arbetsdugliga politiker en pension som hårt arbetande aldrig någonsin kan nå upp till... det får mig att må illa.
Nuvarande styre tycks ha tappat all verklighetsuppfattning.
Sulawesii
Nu har jag skrivit under! Man kan ju hoppas på att det har någon verkan.
råse-marie
Japp... nu har jag skrivit under ..... smile.gif
Även gubben gjorde det.

Jag fyller på med en annan Pureaqua.org/ där klickar jag varje dag
( finns det kanske någon som kan lägga ut som länk ? unsure.gif jag kan inte)
tomas99
Nej, jag skriver inte under på det. Det är bara ett populistiskt spörsmål,klart att vi ska ha dugliga politiker och det får vi inte om vi betalar dom "kvinnolöner".
*Felix matte*
CITAT (råse-marie @ 25-08-2004, 07:24)
Japp... nu har jag skrivit  under ..... smile.gif
Även gubben gjorde det.

Jag fyller på med en annan  Pureaqua.org/ där klickar jag varje  dag  
( finns det kanske  någon som kan lägga ut som länk ? unsure.gif  jag kan  inte)

Pureacua.org Klicka för att ge ett gratis glas med vatten!
råse-marie
Tack Felix matte smile.gif
Det är olika som sponsrar varje dag.
wolkenkrabber
nu e re påskrivet för hela min familj
Mia, zon 3
CITAT (tomas99 @ 25-08-2004, 07:39)
klart att vi ska ha dugliga politiker och det får vi inte om vi betalar dom "kvinnolöner".

Vet inte om det har någon sanningshalt, men om det har det så är det så är det bara ännu ett bevis på att vårt samhälle vilar på helt fel grunder (dvs pengar=allt).mad.gif
Rekommenderar "Grundkurs i globalisering" av Anika Agebjörn och Annika Elmqvist - läs och begrunda.
kristerh
jag tror inte att det hjälper, så länge vi har politiker som aldrig jobbat med ett vanligt jobb i hela sitt liv wacko.gif och de skall ta beslut om oss andra
när de inte vet vad de beslutar om,, de skulle skickas att tvångsarbeta på långvården eller något annat tungt jobb innan de tar sina beslut, då kanske pensionsåldern skulle sänkas.
De verkar dessutom tro att våra skattepengar är deras egendom...
krister
*Laika*
Tomas99, nu va det ju inte snack om kvinnolöner eller inte. det var väl snack om att dom inte ska ha pensionen tidigare än oss andra dödliga. Sen tror jag inte att politikerna blir ett smack dugligare för att dom har en skyhög lön o pension som håller sig i särklass. Sänk politikernas löner till en mer rimlig nivå, det är inte meningen att nån ska kunna tjäna lika mycket i månaden som lågavlönade tjänar på ett helt år. Ska det sparas i sverige får dom också ställa upp, det är inte bara dom lågavlönade som ska ta hela smällen.
mvh. Laika
netaave
CITAT (Laika @ 25-08-2004, 14:53)
Tomas99, nu va det ju inte snack om kvinnolöner eller inte. det var väl snack om att dom inte ska ha pensionen tidigare än oss andra dödliga. Sen tror jag inte att politikerna blir ett smack dugligare för att dom har en skyhög lön o pension som håller sig i särklass. Sänk politikernas löner till en mer rimlig nivå, det är inte meningen att nån ska kunna tjäna lika mycket i månaden som lågavlönade tjänar på ett helt år. Ska det sparas i sverige får dom också ställa upp, det är inte bara dom lågavlönade som ska ta hela smällen.
mvh. Laika

Alldeles rätt, bra skrivet! (saknar en tummen upp smilie)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon