Full version: Identifiering
*22many*
som här minglar med en Hosta? För 4-5 år sedan köpte jag några lökar på en trädgårdsmässa. Petade glatt ner dem i trädgården och där har de fått vara, trots att det stod på påsen att man måste ta in dem för vinterförvaring tongue.gif . De har blommat varje år, men aldrig så mycket som denna sommar smile.gif smile.gif . Vet någon vad det kan vara?
Fenja
Lite svårt att se på din lilla bild! Jag lägger in den stora här:

Tyvärr vet jag inte vad det kan vara... men vackert är det!
Mvh
Fenja
*22many*
Kan någon begripa varför bilden plötsligt blev liten, när jag lyckats lägga in den i stort format både på mingel-tråden och i mitt album wacko.gif
Tack Fenja för att Du lade ut den stor
Fenja
Du måste ha kopierat thumnailformatet... det är lätt hänt!
Mvh
Fenja
Kattfot
Hoppar in med en gissning på Berglilja? unsure.gif
Maria R
Undrar om det inte kan vara en vårlilja, Ipheion uniflorum?vårlilja

Hälsningar Maria R
kristerh
CITAT (Maria R @ 25-08-2004, 15:20)
Undrar om det inte kan vara en vårlilja, Ipheion uniflorum?vårlilja

Hälsningar Maria R

Nej det är inte vårlilja, har samma som 22many , de växer upp på en "stång" som det sedan kommer 6-8 blommor på, ska se om jag kan hitta någon kartong på dessa.
krister
*22many*
Tack alla ni som försöker hjälpa mig med vad det är för något i min rabatt rolleyes.gif . Någonstans i mitt bakhuvud sitter ett litet diffust minne av att den kan ha hetat något med afrikansk lilja... wink.gif
pejori
japp. det är en afrikansk lilja wub.gif wub.gif
netaave
Jag har något liknande fast ljusare blå, de har precis börjat blomma, fanns bara ett latinskt namn på min förpackning. Stjälken är väldigt tunn, ca 25 - 30 cm höga.
Förpackningen satte jag ner bredvid för att jag skulle veta vad det var, sen kom regnet och texten blev oläslig, händigt eller hur? laugh.gif
Smekajsa
..det är en Brodiaea, en slags lilja
finns i blomsterhandeln som snittblomma
pejori
agapanthus finns också som ljusblå rolleyes.gif rolleyes.gif
Smekajsa
Yes, det finns vit Agapanthus också

men detta är helt klart en Brodiaea
pejori
CITAT (Smekajsa @ 25-08-2004, 18:36)
Yes, det finns vit Agapanthus också

men detta är helt klart en Brodiaea

japp. det ser så ut smile.gif smile.gif
läckra är dom smile.gif smile.gif
*22many*
Så härligt att det finns så många duktiga blomstermänniskor på detta forum wub.gif . När jag nu vet, så ska jag se till att föra in det i min dator på min "växtlista" smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon