Full version: Odlas fotoalbum
Inga från Närke
Hej
Är det någon mera som tycker att det långsamt när man ska kolla i albumen, att växla bilder m.m. eller är det bara min lina som är slö. Har ADSL men vi är 2 stycken som är uppkopplade ibland men jag tycker det är lika trögt nästan hela tiden. Kan även vara trögt när man skriver inlägg och ska förhandsgranska /Inga
Ciczi
Hej Inga.
Nej, jag upplever det inte så. Jag har också ADSL och vi är ständigt 2 st uppkopplade. Kan det vara att din dator behöver förnyas? Eller en uppdatering av webbläsaren?

mvh Ciczi
Posse
CITAT (Inga från Närke @ 23-08-2004, 23:57)
Hej
Är det någon mera som tycker att det långsamt när man ska kolla i albumen, att växla bilder m.m. eller är det bara min lina som är slö. Har ADSL men vi är 2 stycken som är uppkopplade ibland men jag tycker det är lika trögt nästan hela tiden. Kan även vara trögt när man skriver inlägg och ska förhandsgranska /Inga

Du tycker alltså att Odla generellt är mycket segare än jämförbara sajter?
Inga från Närke
Vet ej om det är skillnad mellan liknande sajter om du menar blomsajter eftersom jag bara är på Odlas.
Men vanligtvis om jag någon gång går ut på internett var som helst så tycker jag att det går snabbare.
Det jag upplever är att när jag ska växla mellan olika inlägg så stannar det upp liksom.
Jag står i begrepp att rensa min dator helt men måste till min måg först med den och bränna ner det som jag vill spara.
andreas i uppsala
skapa ett album på webshots och lägg in era bilder där och länka dit som hemsida eller som signatur i forumet.
*Felix matte*
CITAT (Inga från Närke @ 24-08-2004, 20:38)
Men vanligtvis om jag någon gång går ut på internett var som helst så tycker jag att det går snabbare.
Det jag upplever är att när jag ska växla mellan olika inlägg så stannar det upp liksom.

Håller med om att Odla ofta är väldigt seg... t.ex nu när jag loggade in och klickade på Aktuella inlägg så tog det hela 14 sekunder innan jag fick upp sidan.
Efter att ha läst ett inlägg valde jag att "backa" med tillbakapilen... det tog 9 sekunder innan sida byttes. Då och då händer det också när jag ska läsa ett inlägg så mal det på i en massa sekunder... upp till 45 sek och sedan kommer "sidan kan inte visas" upp.

Jag har testat att samtidigt gå in på andra siter och där är inga problem...att byta sida går sekundsnabbt.
Något är det som är mysko med Odla men vad... det vet inte jag.
Kommer ihåg att någon medlem har påtalat detta problem för ganska länge sedan.

Min dator skyller jag inte på eftersom alla andra siter fungerar utmärkt... och inte beror det heller på min dator att "sidan kan inte visas" dyker upp.
Fenja
Jag tror att det är Odlas server som är seg... möjligen uppdateras den nattetid för då blir det etter värre....
Mvh
Fenja
Inga från Närke
Jag har lite funderingar men man vågar nästan inte yppa detta.
Tog upp det i en annan tråd med inlägg och bilder. Varför inte tala om att bilder finns i respektive album eller länka till fotoalbumen om man har det på annat ställe och inte ha så mycket bilder i inläggen utan endast text så kanske den blir lite snabbare. Det tar ju ett tag att ladda in alla bilder som ligger i inläggen och de blir rätt så långa.
Vet inte om det kan hjälpa är ingen datakunnig person men jag vet att bilder tar mycket plats och många citerar även med bild och man får se dem kanske mer än en gång.
Vill man citera så ta bara med texten och radera bilden.
Nu får jag väl många på mig för att jag sticker ut hakan med det är bara en fundering från min sida, vi kan ju kolla med Ingmar.
Var någon tidigare som skulle skriva och fråga Ingemar detta om plats m.m. på servern såg inte att svaret från Ingemar kom in.
Läser du detta Ingemar kan du väl skriva ett inlägg om detta med långa svarstider, bilder i inläggen m.m. i småprat. /Inga
kristerh
Fick ERROR 2 gånger nu inom 10 min! förutom det så är det väldigt segt av och till, de behöver uppdatera sin server annars kommer den nog att braka ihop när som helst.
krister
Copycat
Hejsan ! Det är väl inte bara fotoalbumen som är sega i forumet, det är alla förflyttningar överhuvudtaget tycker jag. Det är inget fel på min dator, den fungerar utmärkt om jag går in någon annanstans, men just Odla är SEGT som kola. Jag hoppas att dom åtgärdar felet snart, det är så tråkigt att bara sitta och vänta och vänta. sad.gif
cic
Först trodde jag att det var fel på min uppkoppling.. Det är nåt som e´galet som e´fel med odla.nu.. wacko.gif blink.gif
Inga från Närke
Se svaret jag fick från Ingemar på Supportsidan:

Visst kan det ta lite lång tid med mycket bilder i inläggen speciellt om man sitter med modemuppkoppling. Själv sitter jag med bredband och då går det i regel ganska snabbt.

Men mest beror det nog på att vi i perioder har mycket besökare på sidorna och i forumet. Tidigare år har vi haft en måttlig ökning av besökare år från år men av någon anledning har i år antalet besökare ökat med ca 100%.

Vi håller på att undersöka möjligheterna att byta server och lina inför nästa säsong.
Exotic
Jag har oxå tyckt att det tar lång tid med allt och jag har ADSL.
Men det kanske blir bättre senar då smile.gif rolleyes.gif

MVH Exotic
jendah
Jag tycker oftast att det går rätt ok (snabb ADSL)... Men jag irriterar mig ganska mycket på folk som "citerar" bilder.... man får scrolla halvt ihjäl sig. Det går ju faktiskt att ta bort img delen i citaten! rolleyes.gif rolleyes.gif

Vore kanske ingen dum ide att helt ta bort möjligheten till bilder i citat??? Att de försvinner automatiskt.
Skulle bli mer översiktliga trådar om varje bild bara fanns EN gång i varje tråd isf 5-6... och alla med modem skulle bli mycket gladare biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon