Full version: Krukvxt fr hallen
Leoniden
Jag har en vldigt stor hall, dr det inte kommer in s mycket dagsljus. Vi har ett lngsmalt fnster jmte drren, men det r allt ljus som kommer in. Nu undrar jag om det r ngon som har frslag p ngra stora grna vxter som trivs utan s mycket ljus. Vattning r inte min starka sida, s de mste tla att torka upp d och d.
pejori
jag sger bara garderobsblomma biggrin.gif biggrin.gif
ungkarlsblomma gr ocks rolleyes.gif rolleyes.gif
kristerh
Du kan ju skaffa ngon bra blombelysning, s kan du ha i stortsett vilken blomma du vill wink.gif
krister
eml
Vi har ocks ett hgt fnster bredvid drren i hallen som har "insyns-skyddat glas" (lite vgigt/bulligt sisdr) och en luftig gardin framfr och vid sidan av det fnstret har vi en dracena (rd-grn-randiga smala blad) som nu har ngra r p nacken s det verkar funka (den vxer vldigt lngsamt). Den brukar f en "rejl vattning" och fr sedan torka upp rtt vl mellan vattningarna (nnu mer p vintern) s jag tror den kan vara en kandidat (vi kpte vran till bra pris p IKEA).
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon