Full version: Foga frigolitskivor?
cala98
Såg i Allers trädgårdstidning att man kunde ta ett frigolitblock och gröpa ur och sen göra ett vattenblänk av det genom att putsa med betong. Det såg riktigt gjutet ut, men var ju lätt och bra. Funderade om man kan bygga en låda och putsa sen. Hur ska man fästa i hop sidorna i så fall? Är det möjligt eller har jag bara skenat iväg i fantasin igen? tongue.gif Tänkte att det skulle vara fint med en stor betongblomkrukslåda.... wub.gif laugh.gif
ThomasJ
Lim och tape borde funka tycker jag. Man kan säkert även testa med 'spackelremsor' på olika sätt. Det borde bli starkt..

Ett broblem blir väl kanske långsidorna, där det kanske går sönder pga trycket innefrån. Men det går säkert också förstärka på något sätt..

Lycka till.. smile.gif

/Thomas
Berith
Såg också det där och blev inspirerad. Men en sak jag undrar över när det i olika tidningar tipsas om att gjuta fågelbad är varför dom aldrig säger nåt om vattentätare. Funkar det ändå för dom??

huh.gif
jåj
Frigolitskivor kan limmas skarvas med FOGSKUM som användes för att tätt fästa fönster och dörrkarmar i hus.

JÅJ
Ingrid på Västkusten
Jag tror beroende på hur tjockt lagret av betong är att det är enbart någopt som 'håller så länge det håller'.

Foga frigolit är tejp eller spid - ja spik fungerar ;-)
MariaS
Det går utmärkt att använda foglim också. Hårt och stabilt.

MariaS
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon