Full version: Trd i uterum?
Krille
Hej,jag undrar om det finns ngra trd som lmpar sig fr att odlas i kruka?I ett inglasat ute rum?
Har skaffat ett fikon...skulle vilja ha ngot mer.
kristerh
varfr inte en kamelia wub.gif underbar fast kanske lite svr, vill ha kalkfritt vatten, trivs i ett svalt rum p vintern dock utan minusgrader, eller ngon citrusvxt kanske, de r inte lika svra.
krister
kerstin z5-6
Persika , Orkiee"trdet" Bauhinia blir ganska stort ,
Mia, zon 3
Hibiskus, myrten, oliv, pistaschtrd, fuchsia, gardenia.....
Cilla
Om du behandlar trdet lite som en bonsai, iallafall vad gller att ge nring och beskrning av bde rtter och krona, kan du ha nstan vilket trd som helst.

Lr dig att se hur spinn ser ut, det fr mnga vxter p vrvintern inomhus och hos mig p sommarverandan ser jag det som normalt numera. Gr att behandla med allskns metoder. Sjlv duschar jag med vxterna nr spinnen kommer, stller dem i karantn ngon vecka, och det brukar fungera.
Krille
Tackar fr alla svar,fr forska lite i era frslag...r lite novis p odling!
Swingtime
Jag r ocks intresserad av fina trd till min vintertrdgrd.
r det ngon som vet ngra bra inkpsstllen?
kristerh
CITAT (Swingtime @ 26-08-2004, 01:56)
Jag r ocks intresserad av fina trd till min vintertrdgrd.
r det ngon som vet ngra bra inkpsstllen?

Vore lttare att komma med rd om inkpsstllen om du talar om i vilken del av landet du bor wink.gif
krister
Swingtime
Hej Krister!
rolleyes.gif
Jag bor i Jnkpingstrakten tongue.gif
kristerh
CITAT (Swingtime @ 27-08-2004, 01:28)
Hej Krister!
rolleyes.gif
Jag bor i Jnkpingstrakten tongue.gif

D har jag tyvrr inga bra tips p inkpsstllen till dig wink.gif
bor i stockholmstrakten, vi fr hoppas att ngon i dina trakter har ngra tips.
krister
Cilla
Man kan alltid testa med att ringa runt. Fr mig r ett bra inkpsstlle fr trd och buskar ett som sljer E-plantmrkta vxter. www.eplanta.com.
saF
Jag skulle helt klart vlja en brdgran, aptrd eller vad det nu kallas. De r kanonfina och vldigt speciella. I Holland och England frekommer det sna trd ofta.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon