|
Ska se om mina msn-smileys funkar här Det gör dom inte!
*Felix matte*
25-08-2004, 18:23
jag har laddat ner smilycentral till min Outlook där finns massor av smilisar och så kan du också göra egna Ett smakprov...
*22many*
26-08-2004, 09:38
En möjligen dum fråga - vad är smilycentral?
Annelie
26-08-2004, 12:04
CITAT (Felix matte @ 25-08-2004, 19:23) jag har laddat ner smilycentral till min Outlook där finns massor av smilisar och så kan du också göra egna  Att tänka på är bara att många utav dessa smileyprogram också är små söta spionprogram som håller koll på hur du surfar och vad du gör på de sidor som du besöker.. Hotbar är ett riktigt skräckexempel..
*Felix matte*
26-08-2004, 12:31
Här kan du ladda ner smileycentralAd aware kör jag varje dag och än så länge har jag inte fått in något spionprogram... tack o lov.
Annelie
26-08-2004, 14:03
Detta är hämtat från licensavtalet man måste acceptera för att ladda ner programmet.. We are not responsible for any content such as audio, video, text or any other, files owned by users of the Applications. All of the Applications are exposed to various security issues, and should be regarded as unsecure. By accepting this Agreement, you indicate that you understand, acknowledge and agree that by using the Applications, you may be subject to various risks including the exposure of data you have downloaded or have offered to share, and that you accept all such risk as solely your risk and responsibility., Kan vara bra att veta..
ojsan
*Felix matte*
26-08-2004, 18:31
Jag är ingen expert på engelska språket men så pass förstår jag att det verkar vara ganska riskabelt att ladda ner smileycentral... men...jag har nu haft den så länge (minst ett år tror jag) utan att drabbas av några spioner eller annat störande och ingen av dem jag känner som också har programmet har heller råkat ut för något. Kanske beror det på att vi alla också har Norton antivirus och brandvägg som uppdateras varje dag....hoppas det iaf.
Fialotta
26-08-2004, 20:00
Samma här...har haft det länge och har Norton brandvägg.. har aldrig varit nåt problem alls...är nöjd med programmet... kul är det oxå
Jag har inget problem med att hitta en massa smileys.. men jag har problem med att "klistra in" dom här på odla. Har massor på min msn.. Hur gör jag?  Måste jag hålla på och markera, kopiera och klistra in dom..?
*Felix matte*
28-08-2004, 07:05
CITAT (cic @ 28-08-2004, 00:02) Jag har inget problem med att hitta en massa smileys.. men jag har problem med att "klistra in" dom här på odla. Har massor på min msn.. Hur gör jag?  Måste jag hålla på och markera, kopiera och klistra in dom..?  :huh: Hej! Du måste göra likadant som när du lägger in en bild i inlägget. Högerklicka på smilyn, välj egenskaper, klipp ut bildadressen välj sedan Bild och klistra in adressen. I BILD raden står det http://.... det kan du radera innan du klistrar in din adress.... annars blir det dubbelt och fel. Lycka till!
*Felix matte*
28-08-2004, 07:12
CITAT (Annelie @ 26-08-2004, 15:03) Detta är hämtat från licensavtalet man måste acceptera för att ladda ner programmet.. We are not responsible for any content such as audio, video, text or any other, files owned by users of the Applications. All of the Applications are exposed to various security issues, and should be regarded as unsecure. By accepting this Agreement, you indicate that you understand, acknowledge and agree that by using the Applications, you may be subject to various risks including the exposure of data you have downloaded or have offered to share, and that you accept all such risk as solely your risk and responsibility., Kan vara bra att veta..  Hej Anneli! Nu har jag mailat texten till och rådfrågat en "dataexpert" här är svaret jag fick Jodå, jag tror nog att ni kan fortsätta med dom. Det där är ju bara en sån där "om utifall att..."-text, att ni måste bekräfta att ni vet att det FINNS en risk att det blir säkerhetsluckor. Men ni har ju antivirus och ad aware och allt sånt, så det är nog ingen fara.
Tack Agneta.  Ska försöka..
Annelie
28-08-2004, 20:19
CITAT (Felix matte @ 28-08-2004, 08:12) CITAT (Annelie @ 26-08-2004, 15:03) Detta är hämtat från licensavtalet man måste acceptera för att ladda ner programmet.. We are ..... osv osvKan vara bra att veta..  Hej Anneli! Nu har jag mailat texten till och rådfrågat en "dataexpert" här är svaret jag fick Jodå, jag tror nog att ni kan fortsätta med dom. Det där är ju bara en sån där "om utifall att..."-text, att ni måste bekräfta att ni vet att det FINNS en risk att det blir säkerhetsluckor. Men ni har ju antivirus och ad aware och allt sånt, så det är nog ingen fara.
Jo, det är ju så att det inte är garanterat att man BLIR smittad för att man installerar ett sådant här program - men man ska vara medveten om att risken finns. Som din expert säger "Jag tror nog att ni kan fortsätta.." och ".. det är nog ingen fara".. Inte att förglömma är ju att Norton och Ad-Aware inte är ett 100% skydd även om de täcker det mesta. Min sambo som är min egen lilla dataexpert gav mig en förklaring till vad detta program kan ställa till med så även om jag tycker de där smiliesarna är hur roliga som helst så avstår jag från att installera sådana program på min dator..
jag har också ad-aware, men den jagar mest trojaner, så som komplement har jag också AVG 6,0 installerat. den hittar bra mycket virus och är ett bra komplement till AD-aware
*Felix matte*
28-08-2004, 20:52
Jag förstår om någon tvekar att ladda ner olika program men jag har svårt att hålla mig när det bjuds "kuligheter" och än så länge har jag (peppar, peppar) klarat mig. pejori... det här AVG 6,0 _ finns det på svenska? Det kanske är säkrast att jag väntar på svärson så får han ladda ner och installera det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|