Mi70
Jag skall skaffa en strre urna fr att blockera fr infart p ett stlle p vr framsida. Jag skulle grna vilja han ngot i krukan som kan st ute hela ret, som ser OK ut p vintern, och r fint ret om - r det mjligt???

Jag bor i zon II (Stockholm), och p grund av krukan fr vl ev vxter grna tla mer n denna zonen. Inga giftiga br d barn finns runt om.

Ngra tips?
Cilla
Du kan skert lyckas med bde persika och aprikos i kruka ocks! smile.gif

En tall kanske? Finns arter som r mycket lngsamvxande och inte vxer s snabbt, bl a p Zetas i Sthlm. Kan ven juldekoreras p vintern...

Sylvia skrev frra ret en artikel om buskar med vackra br. Jag nr den inte fr tillfllet, men den r vrd att lsa i artikelsamlingen p odla.nu.

En buske som man kan formklippa kan ocks vara kul. Buxbom r ju vanlig men det finns de som r mindre vrknsliga ocks.

En en kanske?
wolkenkrabber
pelar pple kanske?, dom blir ju inte s brea och ger ju frukt
Ncken
Jag tycker det ser skoj ut med bolltuja i kruka, vet inte alls hur tliga de.
VIll du upp p hjden s kan du ju vlja en vanlig thuja som inte skenar ivg i hjden s fort.
Katarina H
Hej!

Jag har buxbom i kruka utanfr huset och som jag satte frra hsten. Den har blivit lite gul av solen, men jag kan rekommendera det.
kristerh
Jag kan rekommendera barrvxter, finns i alla storlekar och former,
och ven roliga frgnyanser, varfr inte en snygg sockertoppsgran, den kan du stta en ljuskedja i till jul. rolleyes.gif
k ut till zetas och kolla deras barrvxter de brukar ha ett stort urval iallafall p vren. ven Hortus har ett stort utbud, dock inte som zetas.
krister
netaave
Tnk bara p att ha en plastkruka i om den r av keramiskt matriel annars spricker den vid strng kyla.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon