Full version: Visst våras det!
Maggan
rolleyes.gif
Visst känns det som om det snart är vår! Snö och ett par minusgrader, men talgoxen tog om sina korta fraser, så det lät som vår. Solen värmde lite också, och jag fick plocka fram solglasögonen när jag åkte söderut vid fyratiden. Snart krafsar jag under snön för att hitta de första gröna stråna av mina höstplanterade vitlökar från Åke Truedsson. Jag ska nog så persilja i helgen!
wub.gif
Gunvor Nilsson
CITAT (Maggan @ 14-02-2003, 18:46)
rolleyes.gif
Visst känns det som om det snart är vår!

Det som göms i snö kommer upp i tö!! NU ÄR DET SNART VÅR! Maggan har töat upp. Du behöver kanske spett för att få ner persiljefröerna eller börjar du så inomhus? ohmy.gif
*Felix matte*
rolleyes.gif
Visst känns det som om det snart är vår! Snö och ett par minusgrader,

Och vi hade en fluga på altanen! Då måste ju våren vara på väg. biggrin.gif
2 plusgrader och strålande sol. Kan inte vara bättre biggrin.gif
yla
jepp de kändes precis som vår ,solen sken fåglarna kvillrade o snön töade

underbart

kom just på att halva februari har gått o då e de ju inte långt alls kvar biggrin.gif biggrin.gif
abborrmaster
Och framför allt käkar man GLASS (helst pinnglass så man får fina växtskyltar smile.gif )

/Simon
Maggan
CITAT (Gunvor Nilsson @ 14-02-2003, 19:03)
rolleyes.gif
Visst känns det som om det snart är vår!

Det som göms i snö kommer upp i tö!! NU ÄR DET SNART VÅR! Maggan har töat upp. Du behöver kanske spett för att få ner persiljefröerna eller börjar du så inomhus? ohmy.gif

Persilja ska jag så inomhus, förstås. Spettet vinterväntar tillsammans med spadar, räfsor, sekatörer och krukor i ett nyinrett rum. Perfekt ordning, ren njutning. Är det nån som kan tipsa om annat som ska sås nu, dvs nåt som utvecklas lika långsamt som persilja. Kanske en vacker blomma. Eftersom alla krukväxter utom kaktusar dör för mig under vintern, så har jag gott om plats för frösådda småplantor. Kanske lite påskgräs - är det någon som har provat med framgång???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon