Bor i Stockholm och ska till Linköping på fredag.
Var någonstans på vägen hittar jag en handelsträdgård, gardencenter eller liknande med stort urval av hoyor och orchidéer?
Många svar vill jag ha

!!
Tack, tack!
/Lena
Hmmm...inte ett enda svar...det var tråkigt!!
/L
Mia, zon 3
27-08-2004, 06:56
Tyvärr är vi inte någon jätte-grön region på det sättet.....

Alldeles för klent utbud. Jag vet bara att Blomstertorget i Linköping kan ha en del intressant, och ibland kan de ha mycket orkidéer på Blomsterlandet också, men det är ju en kedja som finns lite överallt.
Lycka till i letandet!
GoSatta
27-08-2004, 10:57
bor du i Stockholm så är ju iaf orkideehuset överfullt med orkideer just nu och 50% på allt.
Vart ligger orkidéhuset????? hur tar man sig dit?
GoSatta
30-08-2004, 10:07
www.orchidehuset.se
butiken ligger på tegnergatan 3 i sthlm.
Är det någon som vet hur man tar sig till Tegnérgatan 3 om man åker från centralen??
Mvh,
orchid
GoSatta
01-09-2004, 21:35
station rådmansgatan på grön linje, om man kommer från tcentralen åker man längst bak går upp till vänster går rakt till höger(längst sveavägen) , sen kommer tegnergatan med konsum på hörnet och då går man bara upp för gatan så har man orchidehuset på högersida efter luntmakargatan.
lätt som en plätt =)
Schyrre byrre : ) Även fast jag är sämst på att hitta ska det väl nog gå : ))
Tack för beskrivningen =)
Är det någon som varit på Orchidehusets kurser?
Funderade på om man skulle gå på någon av dem, men det kostar 200 kr per person så jag tänkte kolla om någon varit där kanske.. o har nåt o säga om det.
mvh
Jag åkte till Orchidehuset idag, och det var fantastiskt vilket utbud dom har! Men, det jag skulle vilja veta är VARFÖR orchideér är SÅ DYRA??????
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.