Hej alla!
På lördag ska jag ner till Stockholm en sväng. Har ni några tips på vad jag kan göra där? Plantskolor, trädgårdsbutiker etc...
netaave
25-08-2004, 22:06
Bergianska trädgården vid Roslagstull (tror jag det ligger), Rosendahls trädgårdar på Djurgården, Skansen har jättefina trädgårdar.
Föreslår Hannas trädgård i Huddinge. En visningsträdgård under uppbyggnad som står i full blom just nu...
/sollan
Bergianska är jättefint, speciellt det stora växthuset! De har butik också. Rosendals är också en härlig oas! Man kan äta gott där också.
Jag vet att du redan fått de tipsen, men jag vill trycka på det.
Caprice
26-08-2004, 11:21
Två ställen du måste besöka är Bergianska som redan sagts, samt självklart Zetas Handelsträdgård i Huddinge...!
Ulriksdals slottsträdgård är ett av mina favorittillhåll i Stockholm
Se här!/Stina
Tack för era tips!
Jag hade hemskt gärna velat se allt ni har föreslagit, men tiden räcker inte till. Eftersom jag landar så sent på lördagen hinner jag inte ens till zetas, som stod högt på önskelistan. Istället blir det en tripp till Hågelbyparken, där de har trädgårdsmässa hela helgen. Är det någon som varit dit och sett om det är något intressant?
netaave
26-08-2004, 21:11
CITAT (Jejja @ 26-08-2004, 22:08)
Tack för era tips!
Jag hade hemskt gärna velat se allt ni har föreslagit, men tiden räcker inte till. Eftersom jag landar så sent på lördagen hinner jag inte ens till zetas, som stod högt på önskelistan. Istället blir det en tripp till Hågelbyparken, där de har trädgårdsmässa hela helgen. Är det någon som varit dit och sett om det är något intressant?
Jag var där och dansade i förrgår, till Micke Ahlgrens, sveriges bästa dansorkester.
Kakaduan
27-08-2004, 10:04
Synd att du inte hinner till Zetas! Själv har jag länge varit nyfiken på Hannas trädgård som nämns ovan, men jag har aldrig kommit mig för att åka dit. Någon som vet hur priserna ligger?
Kakaduan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.