|
netaave
25-08-2004, 22:14
Jag är i vanliga fall inte speciellt sportintresserad, ex. hästsport är nåt jag aldrig ägnar en tanke. Likafullt satt jag och bet på naglarna i går kväll vid hopptävlingarna, det var så otroligt spännande. Lika vid kvalen idag, (stackars Patrik) och brottningen satt jag som klistrad vid. Är det inte konstigt hur man blir, bara för att det är OS?
Monica M zon 4
26-08-2004, 05:02
Nej, jag tittar inte på OS. Tycker det är ganska ointressant.
*Felix matte*
26-08-2004, 08:01
Jag är inte heller speciellt sportintresserad men får erkänna att jag tittat några korta stunder senaste veckan fastän jag tycker att OS borde skrotas.
CITAT (Felix matte @ 26-08-2004, 09:01) Jag är inte heller speciellt sportintresserad men får erkänna att jag tittat några korta stunder senaste veckan fastän jag tycker att OS borde skrotas. Samma här,har jag inte BBC prime på så får OS vara på,friidrott är ganskar spännande.
Caprice
26-08-2004, 11:19
Är inte heller ett dugg intresserad...
Caprice
kristerh
26-08-2004, 13:48
Kanske skulle titta lite mer om man slapp dessa "nördiga" kommentatorer, som det är nu orkar man inte titta på vissa sporter och ännu värre är det på radion, och tidningar skall man inte prata om, innan tävlingarna har sverige tagit ett antal medaljer och efteråt efter missade medaljer är de inte ett sk.. värda, nej man tröttnar innan det startat! krister
Jag är evigt tacksam för att OS är just nu. Har nämligen foglossning (ska ha bebis om 6 veckor) och har fått stränga order om att inte röra mig allt för mycket. Jag hade säkert tittat ganska mycket ändå, men nu har jag följt sånt som jag inte trodde fanns.... Så jag är väl den enda som längtar efter hösten och att ogräset ska sluta växa nu när jag inte kan sköta trädgården... // Norpan
Jag ser väldigt mkt på OS. Gillar sport även annars. Det roliga med OS är att man får se mindre bevakade sporter som skytte, forspaddling, triatlon mm.
netaave
26-08-2004, 14:19
CITAT (norpan @ 26-08-2004, 14:57) Jag är evigt tacksam för att OS är just nu. Har nämligen foglossning (ska ha bebis om 6 veckor) och har fått stränga order om att inte röra mig allt för mycket. Jag hade säkert tittat ganska mycket ändå, men nu har jag följt sånt som jag inte trodde fanns.... Så jag är väl den enda som längtar efter hösten och att ogräset ska sluta växa nu när jag inte kan sköta trädgården... // Norpan Lycka till och var rädd om er!
Min man följer alla i tävlingar han hinner med och han rapporterar till mig. Det enda jag ser är repriser av bra prestationer samt en del prisutdelningar. Det räcker ... jag får löpande information fastän jag inte sitter vid TV:n hela tiden. Tycker det är tråkigt med alla dopningsfall, kan inte riktigt glädjas åt segrarna för man vet aldrig om vinnaren är "ren" eller ej.
Jag ÄLSKAR sport. OS är fantastiskt! Man kan titta på TV nästan dygnet runt. Underbart. Fast min största passion är fotboll. Engelsk fotboll, det bästa som finns..
andreas i uppsala
26-08-2004, 16:20
sport,sport,sport ,sport!!!  Jag har tittat på mycket på OS, på sådan sporter som jag aldrig tittat på tidigare.Tänk att jag skulle sitta så klistrad framför TV'n när cet är hästhoppning,dressyr,(kvinnlig) tyngdlyftning,gymnastik etc etc etc etc. Första eller andra dagen såg jag på cyklingen i över två timmar  OS är en gudagåva!
Gunvor Nilsson
26-08-2004, 16:35
Jo då, nog blir det en hel del tittande. T o m glömde jag helt bort Gröna Rum i går kväll och det är något jag normalt inte missar. Carro, J-O Waldner, Patrik Kristiansson och Kristian Ohlsson är ett måste. Gymnastik och hästdressyr fångar också intresset. Annat bligar jag på med ett öga medan jag tittar på datorn med det andra så vid det här laget är jag ganska skelögd! När reporters ställer töntfrågor får jag ryspäls och lägger lock över örona. /Gunvor
Hannele
26-08-2004, 19:56
 Jag har sprungit själv i skogen!
*Felix matte*
26-08-2004, 21:06
CITAT (Hannele @ 26-08-2004, 20:56)  Jag har sprungit själv i skogen! Och jag trampar en mil på motionscykeln varje morgon  med därpå följande träningspass på ca 40 min
netaave
26-08-2004, 21:08
Kan inte låta bli att undra över hästdressyren, tycker hästarna det där är kul? Fick en känsla av djurplågeri! Det ser ju så fruktansvärt onaturligt ut.
Hoppningen däremot verkar dom gilla. Den blev ju riktigt spännande häromkvällen.
CITAT (netaave @ 26-08-2004, 22:08) Kan inte låta bli att undra över hästdressyren, tycker hästarna det där är kul? Fick en känsla av djurplågeri! Det ser ju så fruktansvärt onaturligt ut.
Hoppningen däremot verkar dom gilla. Den blev ju riktigt spännande häromkvällen. FÖR DET MESTA gillar djur att göra konster. Gäller även för hästar och dressyr. Även om det ser lite konstlat ut. (Fast det gör ju när människor trixar runt också ibland.. Tänker på gymnastik tex.) Man kan ju tvinga djur att utföra konster gemon hot, men det brukar inte vara så framgångsrikt. Om man för uttala sig så krasst..
*Felix matte*
29-08-2004, 21:47
Ikväll har jag sett en del av avslutningsceremonien däribland Kinas grupp som välkomnade till nästa OS i Peking. Eftersom vi alla vet att spelen numera är "köpta" och politiken har en stor roll ... vilket inte var ursprungsmeningen med Olympiska Spelen... så fick kvällens Kinesiska välkomnande mig att må illa och väckte återigen sorgen över alla små Kinesiska flickor som bara "försvinner" Här kan du läsa en del ang. flickor i Kina.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|