kerstine
Jag har köpt ett japanskt gaffelolvon och ett rynkolvon, bara pga av två fina bilder jag sett på buskarna rolleyes.gif

har ni några erfarenheter av de båda buskarna? tips om jordmån, plantering och beskärning skulle var jättebra att få...

Tack tack på förhand!
kerstine
hallå alla kunniga
är det absolut ingen som vet nåt om nämnda buskar? längtar efter lite recensioner rolleyes.gif
kerstin z5-6
Gaffelovon är de vackraste du kan tänka dig , jag skulle gärna ha en men tror inte de klarar sig här .
Vet därför inte så mycket om dem -annat än att du är ett lyllo smile.gif
kerstine
den recensionen nöjer jag mig med smile.gif

har hört att den är svåretablerad, jag återkommer om och när jag fått den att trivas smile.gif
kerstin z5-6
ja tack ! Det enda jag vet mer om Olvon i allmänhet är att de gillar mullrik jord i sol/halvskugga på en plats där risken för sen vårfrost är liten -eftersom de blommar så tidigt
razzmatazz
Har också sett otroligt vackra bilder på gaffelolvon, det är allt jag kan bidra med... och sen tycker jag att dom olvon jag sett live ser jättefina ut också, om det nu var gaffel- eller ej. Något lite kinesiskt över dom, höll jag på att skriva innan jag kom på att det var ju japanskt det var...rolleyes.gif Har också hört att dom ska vara lite motsträviga, men testa!

Är lite intresserad av blodolvon också, om nu nån skulle råka ha prövat på det. / razz
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon