lena:-)
Så vackert där var, tog en promenad där igårkväll! Jag var på genomresa och tog en avstickare med fikapaus....tänk vad ett nytt intresse kan ge nya intryck och upplevelser. Men ..,....vad i hela fridens namn heter den kältterväxten som slingrar sig på de tre armeringsjärnställningarna i rabatten vid ingången med den trekantiga fontänen?? En liten röd uppnosig sak med treflikigablad. Har alrdig sett den förrut, och jag som har en tom klätterställning nästa år. Säkert finns det mer än en insatt örebroare här på forumet.
Man tackar på förhand wub.gif

ps, det ser ut som nån sorts ärtväxt...eller...kanske inte blink.gif
Smekajsa
Ja visst är det vackert i vår stadspark wub.gif wub.gif

den har ju blivit utsedd till Sveriges vackraste
nu i augusti...........

växten du undrade om får jag nog gå och spana in
kommer inte ihåg så här på rak arm wink.gif wink.gif wink.gif
unsure.gif .....hur kan man leta på nätet..finns det nån "bild" sida där man kan bläddra sig fram mellan klätterväxterna? sad.gif

wacko.gif wacko.gif som att leta efter en nål i en höstack..eller en salladsplanta bland kirskålen, mangold bland vassnarven eller en gräamatta utan mördarsniglar rolleyes.gif
...fuling mig sad.gif
...flyttade bara upp inlägget sleep.gif sleep.gif sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon