Jag har letat efter dessa vackra svart/vita bönor i handeln sedan jag såg dem som hastigast i ett program på dansk TV. Är det någon som har dem och som skulle kunna undvara 5-10 st. mot porto?
Nu har jag suttit och letat på nätet och ingenstans hittar jag "yin&yang-bönor". Jag tror inte att det var dessa jag såg......
Calypso......
Någon som har hört talas om yin&yang-bönor mer än jag???
Fler kul bönor......
Birgitta i Mora
31-08-2004, 21:12
Jag fick Yin Yang-bönor i våras och vet att jag har satt ut dem någonstans. Vet du hur själva "bönskidan" ser ut? Kan det vara den jag har i mitt fotoalbum, (Vet inte hur man länkar dit) och som jag tappat namnlappen på? Om jag hittar Yin Yangen, kan jag skicka bönor till dig. Ska ut o leta bland de vildvuxna plantorna i grönsakslandet i morgon.
Maria i Helsingborg
01-09-2004, 08:01
Hejsan Birgitta, vad kul att någon hört talas om bönan. Jag trodde plötsligt att det var ett danskt påfund/namn. Vilken läcker färg på bönskidan. Om det är yin/yang vet jag inte men du får GÄRNA skicka några bönor. Jag skickar ett PM.
Jag kollade din hemsida - vilka vackra trådkorgar du gör!
TACK
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.