Full version: Okänd växt
jan_malmberg
Har denna för mig okända växt, någon som har en aning om vad det är.

MVH Janne laugh.gif
JonasQ
snygg rackare, men ingen aning vad det är.... skulle passa bra bland mina suckulenter smile.gif
Ina
Kalanchoe av något slag? huh.gif Det ser ut att kunna vara det...
*Felix matte*
Här hittar du bilder på Kalanchoe.
Lycka till i letandet.
Pema
Hittade den inte på länken, är kanske väldigt ovanlig(kollade på 400 bilder innan jag gav upp) wink.gif
MVH Peter
Ina
Hehe.. jag kollade igen alla bilder... och fast jag inte hittade Jan's växt där känns det ändå som en Kalanchoe... vet inte varför... blink.gif

Ina rolleyes.gif
jan_malmberg
CITAT (JonasQ @ 29-08-2004, 22:02)
snygg rackare, men ingen aning vad det är.... skulle passa bra bland mina suckulenter smile.gif

Tack Jonas, Lovar att återkomma om jag lyckas med sticklingarna. plantan är ca 40-45 cm hög. JANNE.
Fenja
Jan! Har den blommat någon gång? Jag hade för ett par år sedan något liknande som blommade orange, med lite våreldslika blommor?
Mvh
Fenja
jan_malmberg
CITAT (Ina @ 30-08-2004, 19:07)
Hehe.. jag kollade igen alla bilder... och fast jag inte hittade Jan's växt där känns det ändå som en Kalanchoe... vet inte varför... blink.gif

Ina rolleyes.gif

Bra jobbat INA. Jag tror att du löser mitt problem. Mvh Janne
jan_malmberg
CITAT (Fenja @ 30-08-2004, 21:12)
Jan! Har den blommat någon gång? Jag hade för ett par år sedan något liknande som blommade orange, med lite våreldslika blommor?
Mvh
Fenja

Tyvär Fenja sån tur har jag inte haft. men jag kan väl lägga det till min önskelista. lovar att återkomma då. mvh janne
Ina
CITAT (jan_malmberg @ 30-08-2004, 21:13)
CITAT (Ina @ 30-08-2004, 19:07)

Ina  rolleyes.gif

Bra jobbat INA. Jag tror att du löser mitt problem. Mvh Janne

Jadu, Janne.. jag kan ju alltid försöka! laugh.gif

Jag har sett överblommad våreld/höstglöd som vuxit vidare få blad som ser ut ungefär som dom på din oidentifierade växt. Det är därför jag vill ha det till att det är en Kalanchoe. Men vi får väl hoppas att det dyker upp nån här som inte bara går på känn utan verkligen vet vad det är.

Ina rolleyes.gif

PS Hittade en bild där bladen har lite sånt utseende här!
Här finns en till!!! Fast på det här sista stället är det inte lätt att läsa vad det står om växten... wink.gif
solan_2
Hej Janne!
Ina har rätt ang. din blomma. Jag har flera sådana själv men jag har aldrig fått dem att blomma. Moderblomman som jag tog skotten från blommade i orange och är någon sorts "våreld". biggrin.gif
solan_2
Hej igen!
Titta i mitt album på bild nr 1 så får du se min blomma när den var liten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon