Berith
... ni som grattar alla födelsedagsbarn.... känner ni dom allihop eller grattas det bara för grattandets skull? unsure.gif Vill inte trampa nån på tårna, är bara lite fundersam.

Som idag när Samuel fyller år... Om man läser hans profil så förstår man ju att det är samma person som har två signaturer... Men han grattas som två personer iaf.... unsure.gif

Och en del födelsedagsbarn har varit medlemmar här sen lääääänge men aldrig skrivit några inlägg - men grattas ändå som om dom skulle logga in och läsa tråden... unsure.gif

biggrin.gif En liten fundering innan jag ska ut till omflyttningar och bekymmer med bärbuskar som nästan kvävs i grästuvorna! Och som sagt... inte meningen med nåt tåtrampande!
TeliaNet
det är roligt att Monica M zon 4 har tagit på sig ansvaret rent spontant!
det finns över 4000 medlemmar var av ca 50-100 är aktiva skulle jag tro.
är det inte bättre att skriva ett grattis när nån av de aktiva fyler år?
jendah
kan vara svårt att hålla reda på precis vilka som är aktiva... lätt att glömma någon...
kanske skulle det vara bättre att folk som känner varandra grattar varandra privat? Ingen nämnd ingen glömd i forumet så att säga smile.gif

ok... jag är en glädjedödare... rolleyes.gif men det blir ganska många grattis trådar när folk är så gulliga mot varandra som här på odla wub.gif, ibland två om dagen, som också puttar undan andra intressanta trådar...

bara en tanke förstås...
Ewa L
Personligen grattar jag bara dem jag "känner" dvs de som är här lite frekvent. Tycker dock att det är lite gulligt av Monica M att självmant ha tagit på sig uppgiften. Kanske bättre att gratta en gång för mycket (?) än för lite. unsure.gif

Personligen blir jag jätteglad när jag får en massa grattis, blommor och tårtor — även om de inte är IRL — när jag fyller år. wub.gif
Betty
S.k. "congrats-spam" är vanligt förekommande på olika forum. Jag tycker att det är en trevlig företeelse! Kul att gratulera/bli gratulerad av både kända och okända på forumet! smile.gif
renate
Jag gör som Ewa,grattar de jag "känner" inget ont mot de andra,men jag kan inte grattar alla,det blir för många.Monika är så snäll och tar hand om alla födelsedagsbarn.Trevligt!
Sylvia
CITAT (Ewa L @ 30-08-2004, 10:04)
Personligen grattar jag bara dem jag "känner" dvs de som är här lite frekvent. Tycker dock att det är lite gulligt av Monica M att självmant ha tagit på sig uppgiften. Kanske bättre att gratta en gång för mycket (?) än för lite. unsure.gif

Personligen blir jag jätteglad när jag får en massa grattis, blommor och tårtor — även om de inte är IRL — när jag fyller år. wub.gif

Jag grattar bara dem jag "känner" lite mer, antingen personligt eller som är här och snackar mer så att man får en känsla av att man "känner" personen ifråga tongue.gif
Monica M zon 4
Tyckte det var bättre att gratta en gång för mycket än för lite. Allt trevligt med grattishälsningar. Men visst kan jag väl tänka mig att bara gratta såna jag känner. Det blir väl inte så många grattis från mej för jag känner inte så många och lägger mig sällan i diskussioner. Men jag läser forumet ett par gånger om dagen!

(Jag misstänkte också att Samuel och Samuel J var samma person men tänkte att det var bättre att gratta båda om det trots allt var två personer.)
Berith
Självklart är det kul med grattishälsningar! biggrin.gif

Och som sagt.... Funderade bara så där på morgonkvisten. wink.gif
Fialotta
Är som dig Monica...tycker det är trevligt att gratta folk om jag är inne och ser att nån fyller år...egentligen "känner " man ju inte nån...
så jag skiljer inte på folk här...alla är lika värda ett grattis...så
det så smile.gif smile.gif
Kajsa
Instämmer, alla är värda ett grattis. Man gör sig väl en bild av dom som skriver mycket, men vi är här för våra gröna fingrar och stora trädgårdsintresse och vara vänliga med varandra. biggrin.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jag tror att jag är den eviga tvåan att gratta alla som fyller år efter Monica, men jag tycker det är ganska trevligt när man ändå går in på forumet varje dag. Man kanske ska ta bort födelsedatumet på profilen och bara ha vilket år man är född, på så sätt blir det ju inga grattistrådar och man behöver inte känna att man har glömt någon. / Helen rolleyes.gif
Hannele
CITAT (Berith @ 30-08-2004, 07:03)
... ni som grattar alla födelsedagsbarn.... känner ni dom allihop eller grattas det bara för grattandets skull? unsure.gif Vill inte trampa nån på tårna, är bara lite fundersam.

Det har jag också funderat, många gånger.
Varför grattar man någon, som aldrig skirver inlägg?
Men sånt vågar man ju inte fråga wacko.gif blink.gif
Lika taskigt för alla, som inte blir så grattade... pinsamt.
sleep.gif Man är lika nervös för varje födelsedag själv.
Inga från Närke
Hej

Kan man inte be Odla lägga upp en avdelning för Grattis så kan alla bli grattade där och de som är vill kan gå dit, kolla om man har blivit grattad, så behöver man inte ta utrymme för inläggen som kanske intresserar vissa och behöver inte bläddra i inläggen att de kommer långt bak som någon skrev.

Personligen tycker jag det är roligt om någon kommer ihåg en när man fyller men varför lägger man upp en signatur och inte skriver inlägg. Vill man bara läsa så kan man ju gå in ändå.
Kanske något för webbmaster och rensa lite beroende på hur gamla signaturerna är.
PS! Det finns även de som har lagt upp album men det finns inga bilder där, ungefär samma sak. DS /Inga
Cilla
Jag har blivit sämre på att gratta. Dels på grund av tidsbrist och dels på att min dator är så himla långsam och virussmittad för tillfället.

Jag tycker det är trevligt att uppmärksamma både kända och okända och gillar inte att jag för tillfället har så ont om tid till det.
Berith
CITAT (Inga från Närke @ 30-08-2004, 21:15)
---men varför lägger man upp en signatur och inte skriver inlägg. Vill man bara läsa så kan man ju gå in ändå.
Kanske något för webbmaster och rensa lite beroende på hur gamla signaturerna är.

Låter som en bra idé att Ingemar rensar bland aldrig aktiva medlemmarna emellanåt. (?) unsure.gif

Jag hoppas att ingen tror att jag är emot grattandet! biggrin.gif
Ingemar
CITAT (Berith @ 31-08-2004, 06:31)
CITAT (Inga från Närke @ 30-08-2004, 21:15)
---men varför lägger man upp en signatur och inte skriver inlägg. Vill man bara läsa så kan man ju gå in ändå.

Låter som en bra idé att Ingemar rensar bland aldrig aktiva medlemmarna emellanåt. (?) unsure.gif

Jag hoppas att ingen tror att jag är emot grattandet! biggrin.gif

Det fungerar inte att bara gå in och läsa om man inte registrerat sig, inte om man vill få någon ordning på vad man läst och inte läst. Det krävs att man är registrerad och inloggad för att inläggen ska markeras som lästa och att datorn mellan gångerna ska komma ihåg detta.

Här finns många som varit registrerade länge och ofta är inne och bara läser men aldrig skrivit något. Det måste väl få vara upp till var och en om man bara vill läsa? unsure.gif
*Felix matte*
CITAT (Ingemar @ 31-08-2004, 07:24)
 Det måste väl få vara upp till var och en om man bara vill läsa? unsure.gif

Absolut... det håller jag med om biggrin.gif

Om man inte vill bli grattad så är det lätt fixat....
Ta bort födelsedata från personliga profilen
tongue.gif biggrin.gif
Berith
CITAT (Ingemar @ 31-08-2004, 07:24)
Här finns många som varit registrerade länge och ofta är inne och bara läser men aldrig skrivit något.  Det måste väl få vara upp till var och en om man bara vill läsa? unsure.gif

Jösses! Jaa såklart! ohmy.gif Tänkte inte på det på det sättet....

Många syns inte men finns ändå!
Olle Adolphsson....
cic
Jag fyllde år igår.. Jag blev glad för att det var någon som sa grattis till mig.. unsure.gif
Snöflinga
Fattar 0 blink.gif Vaddå, personlig profil ???? Hur ser man den ????
Men GRATTIS allihopa biggrin.gif
Fenja
Om du klickar på namnet som står understruket till vänster om varj inlägg så kommer du till vederbörandes profil. Din egen hittar du högst upp på sidan under din kontrollpanel.
Mvh
Fenja
amaira
Jag tycker det är ett trevligt åtagande du gjort, Monica. Även om du inte kan gratta mig, eftersom du inte vet min födelsedag! tongue.gif
Ska kanske skriva in den ... rolleyes.gif wub.gif
Nå, jag har några månader på mig att bestämma den saken.

Förstår inte riktigt tanken, att man inte ska skriva "vissa" saker, för att det tar utrymme... Det är ju som sagt bara att hoppa över, det är ju inläggen som gör forumet levande!!!

Jag tycker inte att det ska vara så "hårt styrt". Människor är ju olika i intressen och tankar och värderingar, även om ett intresse (trädgård) skulle vara gemensamt.

Om det dök upp obehagliga, fula eller dumma inlägg - eller många trådar som var helt utan koppling till forumämnet, forumanvändarna eller allmänt pratintresse - då tycker jag också att det skulle börja bli lite för jobbigt att vara på ett forum.

Men inlägg, av olika slag, form och tankar - gör ju forumet levande.

Inte är det så kul, när ingen skriver på forumet. Ibland kan jag gå in här utan att "något har hänt" sen sist, då känns det "ensamt". Även om jag själv inte läser alla inlägg, en del hoppar jag helt enkelt över.
Gillar känslan av att det finns något att välja bland.

Jag tycker det är ett trevligt och väl skött forum! En eloge till Ingemar (vem du nu än är), tack för ett fint forum!!!!!

Kramisar från amaira.
Fenja
Jag vill bara skriva under på det Amaira säger!! Det finns så många kloka, generösa och vidsynta människor här, många känns som riktiga vänner! Trots att det bara är ett fåtal jag bytt ett personligt (pm eller mail) ord eller en blomma med. Jag skulle definitivt sakna mångfalden om det infördes "inskränkningar eller rensades" bland trådar eller medlemmar.
Tummen upp till Ingemar, Göran, Sylvia och eventuellt andra som jag inte känner vid namn!! wub.gif
Mvh
Fenja
Berith
CITAT (Fenja @ 01-09-2004, 11:55)
Det finns så många kloka, generösa och vidsynta människor här, många känns som riktiga vänner! Trots att det bara är ett fåtal jag bytt ett personligt (pm eller mail) ord eller en blomma med. Jag skulle definitivt sakna mångfalden om det infördes "inskränkningar eller rensades" bland trådar eller medlemmar.

Det är ju genom att vi skriver inlägg som vi lär känna varandra - dom som aldrig skrivit nåt vet iaf inte jag nånting om. (Mer än att dom fyller år! laugh.gif )

Vill bara förklara igen varför jag startade den här tråden så ingen tror att jag är emot grattandet av födelsedagsbarnen. Min undran var bara varför personer/signaturer som inte är aktiva på forumet firas... unsure.gif

Och Ingemar svarade ju att dom visst kan vara aktiva fast dom inte syns! sleep.gif

Och jag undrade såklart inte varför just Monica startar dom flesta firartrådarna! biggrin.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon