I våras sådde jag luktärter i en kruka. Äntligen blommar de, men det sitter stora läskiga löss på dem. Finns det något medel som jag kan spruta med så att knoppar och blommor klarar sig? Lössen är stora som knappnålshuvuden och gräsgröna.
Tacksam för alla tips!
/Björkhagen
Fenja
30-08-2004, 15:45
1 dl såpa, 1-2 msk T-Röd till en liter vatten. Kläm ihjäl alla du kan se oc spruta med såpvatten. Eventuellt kan du behöva göra det upprepade tillfällen. Provadotabletter som du kan köpa i de flesta varuhus fungerar också. Mvh Fenja
*Laika*
30-08-2004, 14:30
Inte för att det har med vare sig Luktärter eller såpa att göra. Men klagar vi inte lite i onödan på Odlas tröghet? Dom kan till o med gissa vad forummedlemmarna ska skriva om en timme. Klockan är hos mig 15,30 i skrivande stund. Fenjas svar kommer inte förän o en time o en kvart. Det är väl inte illa pinkat av Odlas server (eller vad det nu är som är så snabbt) mvh. Laika
Fenja
30-08-2004, 19:14
Hmmm, jag skrev svaret ovan INNAN jag åkte hemifrån och det gjorde jag strax efter klockan 15.00?!!! Just då var det segt som siiiiiiiiiiiiiiiirap ute på forumet, det kanske har något med saken att göra? Mvh Fenja
Björkhagen
31-08-2004, 06:22
Tack för tipset. Jag hoppas att blommor och knoppar överlever duschen. Jag skall prova ikväll efter att jag plockat de flesta för hand!
/Björkhagen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.