Full version: Mera fröer
catlin
Hej på er!

Nu har jag fått hem fröer av rudbeckia (röd), trädgårdsnattviol och Judas silverpenning.... HUR och NÄR? vet ni?

Har även bulbiller(?) av brandlilja... ska dom ner nu och hur? Dom är ju så små....

Jättetacksam för svar på alla frågor tongue.gif
kerstin z5-6
rudbeckia (röd), trädgårdsnattviol och Judas silverpenning.... HUR och NÄR? vet ni?

Har även bulbiller(?) av brandlilja..

Trädgårdsnattviolen är tvåårig men självsår sig på stället o finns kvar
kan sås i kruka nu för förvaring i kallbänk eller nedgrävd i rabatt -detsamma gäller brandliljans bulbiller, petas ner 2 cm i kruka, och den röda rudbeckian -som är perenna
Brandliljan börjar med ett grässtrå , så den är lätt att rensa bort
Rudbeckian kan behöva kyla för att gro o passar att så ute nu
Silverpenningen har jag för mig är ett åring -i så fall spara o så i maj ute -men jag är ingen hejare på ettåriga växter ...smile.gif
catlin
Tack snälla Kerstin för dina som alltid snabba svar smile.gif
Fenja
Judas Silverpenning är väl en bienn, blir en bladrosett första året och blommar och får fröställningar det andra tror jag...
Mvh
Fenja
Heliconia
rudbeckia (röd), >> Echinacea purpurea, behöver du inte så nu till hösten, det går bra att så den i vår...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon