Full version: Kiwi
Emser
Hej alla,
jag fick fr mig i sommras att plantera lite annorlunda frukter. S nu har jag stt bla. (rd) Drakfrukt, Passion, Opuntia (kaktusfikon), Granatpple...

...nu har alla grott. wub.gif Men jag vet inte hur jag ska f dem att verleva. unsure.gif r det ngon hr som vet hur man skall gra?
TeliaNet
kiwi kan du ha mrkt och svalt, t.ex i kllare.
kerstin z5-6
Opuntia r en kaktus -de flesta kan du ha ute men din kanske r en knslig sort wink.gif
r de sm och nyss uppkommna rek jag inte mrker det frsta ret om du ska ha dem inne
ifibi
Jag satte ocks passionsfrukt i somras. Min erfarenhet av den hitills r att den gillar att st soligt och varmt och vill ha ganska rikligt med vatten.
Emser
Oki, kiwin r vl en 4cm hg likas granatpplet. Vad bekommer Passionen s har den kommit upp men har nnu inte slagit ut hjrtbladen. Men jag kan uppdatta er med lite bilder lngre fram...
KURT
Ls grna Johan Lemtes bok "Kulturvxter i kruka", den tar upp de flesta "exotiska" vxter som man hittar i fruktdisken.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon