Smekajsa
Så var det då 31 augusti .......

sommarens sista dag..

Imorgon startar då första höstmånaden

JAG VILL INTE ................
Berith
Jooodå! Man kan inte bromsa sej ur en uppförsbacke. wink.gif
KURT
ÄNTLIGEN
Ewa L
Varför ta ut något i förskott? Det brukar kunna vara några riktigt fina dagar även i september. Indian-/brittsommar!

Har personligen alltid förr varit hösthatare, men efter att ha bott utomlands några år lärde jag mig att uppskatta våra höstar med sina sprakande färger, höga och klara luft, ofta knallblå himmel!
Kan också vara skönt att gå i idé efter en hektisk period i trädgården — men dit är det ännu ganska långt.
pimpim
Jag uppskattar också hösten mycket, men just detta året känns det inte som om jag är beredd på höst än, efter sommaren vi haft. Men år då det har varit fina somrar så kan jag tycka att hösten kan vara helt underbar.

Pia
andreas i uppsala
det är inte höst än! Det är ju fortfarande sommar med över 20 grader varenda dag den här veckan biggrin.gif För mig börjar hösten i sluteta september-början av oktober. Sen börjar vintern i december och vipps så är det 1 mars biggrin.gif och våren är här.....
*22many*
Inte är det så hemskt att det är sista augusti. Själv längtar jag till 3 september, för då ska vi fiska kräftor rolleyes.gif . Om vädret håller vad det lovar, kan det bli en fin fångst i år smile.gif smile.gif . Har dock lyckats dra på mig en rejäl förkylning sad.gif , jag som nästan aldrig är sjuk (kanske vart 5:e år), så trädgården och växthuset är lite eftersatt.
Iza
Håller med Andreas, än är det långt till hösten. tongue.gif
Hannele
Vi har även brittsommar kvar. rolleyes.gif
Ciczi
Jag har absolut inget emot hösten, älskar alla färgerna och all aktivitet på slätten. Små och stora traktorer, lastare och massa människor som ska skörda olika saker. Jag bor på Söderslätt i Skåne, där vinden sveper fram utan motstånd. wub.gif När det blåser känner man att man lever! laugh.gif

Ciczi (höstbarn!)
Orchid
CITAT (ciczi @ 31-08-2004, 14:20)
Jag har absolut inget emot hösten, älskar alla färgerna och all aktivitet på slätten. Små och stora traktorer, lastare och massa människor som ska skörda olika saker. Jag bor på Söderslätt i Skåne, där vinden sveper fram utan motstånd. wub.gif När det blåser känner man att man lever! laugh.gif

Ciczi (höstbarn!)

Wow Ciczi det låter härligt! Själv är jag också höstbarn och älskar hösten, det gör jag verkligen! : )
renate
CITAT (andreas i uppsala @ 31-08-2004, 08:16)
det är inte höst än! Det är ju fortfarande sommar med över 20 grader varenda dag den här veckan biggrin.gif För mig börjar hösten i sluteta september-början av oktober. Sen börjar vintern i december och vipps så är det 1 mars biggrin.gif och våren är här.....

OPTIMIST!!!!!!!!!!!!!!
Det är jag med. tongue.gif rolleyes.gif
andreas i uppsala
Sommaren är kvar.Idag 19.9(äsh) sol,en åsk/regnskur och sen sol och värme. Just nu känns det väldigt långt till hösten! biggrin.gif Optimist , nej det är är fakta/saning tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon