Full version: Honungslök
Kattfot
Måste bara posta en bild på honungslök, tycker den är så söt och är glad att jag satte några lökar förra hösten wub.gif
Det kanske inte är den första växten man lägger märke till i rabatten, men den ska ju stå sig bra mot rådjur och andra "lökmumsare".

Är det någon som har lite tips på kombinationer med andra lökar? Kanske bilder rent utav? Har nämligen en liten rabatt med några buskar som jag bara sätter lökar i. Det blir nytt varje år, men till våren vill jag ha kvar honungslöken.
ylle
Jättefin! Vill också ha såna! Har aldrig hört talas om honungslök, ska söka på Google
<Karin>
Den är helt underbar!! Jag ska helt klart leta efter honungslök och sätta i min nya rabatt. Jag behöver också växter som rådjursdjävlarna inte äter upp. Har du något tips på hur man kan få tag på den?
Kattfot
Ja, den ger ifrån sig en lite överväldigande lökodör så jag förstår att den inte är så populär att knapra i sig. Men det luktar bara om man bryter av den eller gnuggar näsan riktigt nära.... så det luktar inte lök i hela trädgården tongue.gif

Svartlök är en annan som också ska vara effektiv men har inte testat den.

Jag har sett den lite överallt från vanliga leverantörer som Weibulls och Nelson. Tror till och med att jag köpte min påse på Ica förra året smile.gif
Lars-Olof Arvids
Jag köpte en påse med fem lökar i Botaniska trädgårdens butik i Göteborg i lördags. Som fjärils- och humletok har jag svårt att motstå sådant som heter "honungs-" på svenska och "Nectar-" (Nectaroscordium siculum) på latin. smile.gif Igår kväll planterade jag dem i min äng tillsammans med camassia och kungsängsliljor.

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon